آموزش صحیح چیدمان مبلمان در منزل

سبک زندگی

چیدمان مبلمان در منزل کاری است که همه افراد خصوصا خانم‌ها را به دردسر می‌اندازد. شما برای داشتن یک خانه زیبا با دکوراسیون جذاب حتما باید از اصول صحیح چیدمان مبلمان در منزل آشنا باشید. روش‌های مختلفی برای پرکردن فضای خانه با مبلمان وجود دارد که بر اساس بزرگی و کوچکی فضا این چیدمان متفاوت خواهد بود. نوع مبلمان نیز بر زیبایی فضای منزل شما تاثیر گذار است و باید براساس فضایی که در اختیار دارید نوع خاصی از مبلمان را انتخاب کنید. برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا و مدرن در ادامه با آموزش صحیح چیدمان مبلمان در منزل با پلاک همراه باشید.

در این بخش از مجیدفود به آموزش صحیح چیدمان مبلمان در منزل می پردازیم.

آموزش صحیح چیدمان مبلمان در منزل:

برای چیدمان مبلمان در منزل به بهترین وجه ممکن باید فضای منزل را یک بوم نقاشی فرض کنید.  می‌خواهید هنرنمایی خودتان را روی آن پیاده کنید تا یک نقاشی زیبا ایجاد کنید. پس سعی کنید بهترین نوع وسایل را برای چیدمان منزل انتخاب کنید تا بهترین دکوراسیون را ایجاد کنید.
بهتر است قبل از چیدمان، اتاق‌ها را با وسایل روی کاغذ طراحی کنید تا مجبور نباشید وسایل سنگین را چندین بار جابجا کند و بیشتر به دردسر بیافتید.
قبلا منازل ایرانی فقط با فرش و پشتی پر می‌شد و اگر مبلمانی برای منزل خریداری می‌شد فقط در اتاق پذیرایی و برای مهمانیها مورد استفاده قرار می‌گرفت اما چند سالی است که سبک دکوراسیون خانه‌های ایرانی تغییر کرده و مبلمان جزء اصلی دکوراسیون خانه شده‌است.
درحال حاضر مبلمان در انواع و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است و شما به راحتی می‌توانید بر اساس فضایی که در اختیار دارید آنها را تهیه کنید و در منزل مورد استفاده قرار دهید. اما برای چیدمان مبلمان لازم است اصولی را بدانید تا فضای دلنشین و مدرنی در منزل ایجاد کنید که همه اعضاء خانواده از آن لذت ببرند.

مطلب پیشنهادی:   اشتباهات بد و رایج در پیاده روی

 

روش اصولی چیدمان مبلمان در منزل:

 

مشخص کردن کاربرد مبلمان:

برای چیدمان مبلمان در منزل ، کاربر اتاق را در نظر بگیرید و اینکه چند نفر از این اتاق استفاده خواهند کرد. این فاکتورها نحوه چیدمان مبلمان اتاق را برای استفاده خانواده تحت تاثیر قرار می‌دهد.
نقطه کانونی اتاق را مشخص کنید
نقطه کانونی مهم یک اتاق می‌تواند تلویزیون ، شومینه یا منظره‌ای باشد که از پنجره مشخص است.

 

تقارن را مورد نظر قرار دهید:

چیدمان متقارن بیشتر برای اتاق‌های رسمی کاربرد دارد. چیدمان غیر متقارن احساس راحتی بیشتری به افراد القاء می‌کند.

 

تنوع مبلمان را در نظر بگیرید:

اگر فضای منزل به شما اجازه می‌دهد از مبل‌های بزرگ و کوچک استفاده کنید و آنها را در اندازه‌های مختلف روبروی یکدیگر قرار دهید تا ضمن حفظ توازن زیبایی بیشتری به منزلتان بدهید.

 

از تضاد کمک بگیرید:

علاوه بر تقارن شما می‌توانید از تضاد نیز برای ایجاد یک فضای زیبا کمک بگیرید مثلا مبلمان خطی را با میز گرد استفاده کنید یا برای مبلمان منحنی از میزهای زاویه‌دار و مربع شکل استفاده کنید.

مسیر رفت و آمد را مشخص کنید:

یکی از مهمترین مسائل در چیدمان مبلمان ایجاد فضایی برای رفت و آمد اعضاء خانواده و میهمانها است تا در این رابطه مشکلی پیش نیاید و افرادی که روی مبل نشسته‌اند حین رفت و آمد دیگران اذیت نشوند.

 

حل مشکل فضای ناکافی:

در صورتی که فضا کوچک است و تلویزیون نقطه کانونی است شما باید مبلمان را پشت به یکی از دیوارها و روبروی تلویزیون قرار دهید. همچنین بهتر است از مبل‎های باریک استفاده کنید که جای کمتری اشغال کنند. برای فضاهای کوچک مبلمان نوع L بهترین انتخاب است زیرا نیازی به وسایل اضافی که فضا را شلوغ کند ، ندارد.
برای بزرگ نشان‌دادن فضا شما می‎توانید از یک آینه کمک بگیرید ، آینه با انعکاس نور فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. علاوه بر این نصب پرده‌های بلند هم فضا را بزرگتر نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:   ترفندهای حرفه ای برای نگهداری و تازه ماندن انواع میوه و سبزی

 

روشنایی اتاق:

اگر روشنایی طبیعی در اتاق کافی است نیازی به نورپردازی مصنوعی نیست و می‌توانید از پنجره بیشترین بهره را ببرید. در غیراین‌صورت باید با استفاده از لامپ ، روشنایی اتاق را تامین کنید. چراغ‌ها را طوری قرار دهید که کل اتاق را روشن کنند و کسی را اذیت نکنند.

 

مسیر مسدود ایجاد نکنید:

بهترین کاری که باید در چیدمان مبلمان انجام دهید این است که هیچ مسیر مسدودی در اتاق ایجاد نکنید و هیچ چیزی سد راه مسیر افراد نباشد. سعی کنید که پریزها در دسترس باشند و برای استفاده از آنها نیازی به جابجایی مبلمان نباشد تا افراد به راحتی برای شارژکردن وسایل الکترونیک خودشان از آنها استفاده کنند.
گردش در اطراف مبلمان نیز باید به راحتی صورت بگیرد. اگر فضای خانه به شما اجازه می‌دهد یک فاصله ۷۰ سانتی‌ بین مبلمان و دیوار ایجاد کنید تا دسترسی به کلیدها و پریز ، در و پنجره برای شما راحت باشد.

 

کارهای ممنوعه در چیدمان مبلمان:

چیدمان مبلمان به‌صورت ردیفی و چسبیده به دیوار کار اشتباهی است که اکثرا به بهانه کمبود جا انجام می‌دهند. باید بدانید که این کار جلوه و زیبایی فضا را از بین می‌برد زیرا شما با چیدمان مبلمان باید یک فضای مجزا ایجاد کنید و فاصله از دیوار دکوراسیون مدرنی در خانه ایجاد می‌کند که رفت و آمد شما را نیز تسهیل می‌کند.
در اکثر موارد تلویزیون مرکز کانونی چیدمان مبلمان در خانه‌های ایرانی است که اصلا کار درستی نیست. شما با چیدن مبلمان به دور از تلویزیون می‌توانید یک فضای صمیمی برای گفتگوی اعضاء خانواده و میهمانها ایجاد کنید تا از حضور یکدیگر لذت ببرند.

مطلب پیشنهادی:   سرکه سفید یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌ها برای پاکسازی خانه

استفاده از فرش کوچک بین مبلمان نیز اشتباه رایج دیگری است که به‌وفور دیده می‌شود. بهترین کار این است که فرش شما در ابعادی انتخاب شود که موقع نشستن روی مبل پاهای شما روی فرش قرار بگیرد. بنابراین برای داشتن یک دکوراسیون زیبا از فرش‌های کوچک برای وسط مبلمان استفاده نکنید.

 

 

نوشته‌های تازه

,
نوشتهٔ پیشین
فواید و عوارض روغن کرچک
نوشتهٔ بعدی
پامادور خورش شمالی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست