در این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات مجله پزشکی معتبر Live strong انگلستان را جهت از بین بردن خال با کمک سیر خام در اختیار شما قرار می دهیم. به گفته خود این مجله این روش جدید کاملا ثابت شده و موثر است (بر خلاف مطالب بی پایه و اساس منتشر شده در بسیاری از وب سایت های ایرانی!).

خال مجموعه سلولهایی است که به تعداد زیاد در محلی غیر از محل اصلی خود جمع می شوند به همین دلیل بر اساس جنس سلول سازنده با هم متفاوت هستند. با گذشت زمان رنگ آنها تغییر کرده و به رنگ قهوه ای تیره یا مشکی درمی آیند. خالها بطور معمول مضر نیستند اما شکل نامتعارف، تغییر رنگ یا بروز خالهای جدید پس از بزگسالی نیاز به پیگیری خواهد داشت. استفاده از سیر، یک روش خانگی برای از بین بردن خالها است. آنزیم های سیر موجب شکسته شدن سلولهای خال و روشن شدن آنها میشود.

مواد مورد نیاز:

  • وازلین
  • ۱ حبه سیر یا عصاره ی آن
  • کمی پنبه یا سواب پنبه ای
  • پانسمان
  • سیر له کن

مرحله ی اول

سیر موجب سوزش پوست اطراف خال میشود پس مواظب باشید که با پوست تماس پیدا نکند. میتوانید برای جلوگیری از تماس سیر با پوست، از یک پوشش محافظتی مانند وازلین استفاده کنید.

مرحله ی دوم

یک حبه سیر را با سیرله کن له کنید و آن را بر روی خال قرار دهید. میتوانید سیر را با یک سواب یا یک تکه پنبه بر روی خال قراردهید.

مرحله ی سوم

خال را با یک باند بپوشانید و برای ۴ ساعت بگذارید بماند. بعد از ۴ ساعت باند را بردارید. اینکار را ۳ بار در روز تکرار کنید.

مطلب پیشنهادی:   اگر تمام روز می نشینید، 9 ماده غذایی را حتما بخورید!

مرحله ی چهارم

از گذاشتن هرگونه ماسک در طول شب خودداری کنید تا پوست بتواند نفس بکشد و خشک نشود.

نکته

طبق گفته مجله Live strong از این روش درمانی بمدت ۲ تا ۴ هفته استفاده کنید. اگر بهبودی در خالها مشاهده نکردید با پزشک مشورت کنید. هر چند در بسیاری موارد این درمان با سیر جواب می دهد.

هیچگاه عصاره ی سیر را مستقیما برروی پوست قرار ندهید چون موجب سوختگی پوست میشود و نیاز به مراقبتهای پزشکی دارد.