سوپ بوقلمون و برنج

آشپزیسوپ ها
بدون دیدگاه

در فصل زمستان هیچ چیزی مثل خوردن یک کاسه سوپ داغ با خانواده لذت بخش نیست.

مواد لازم

 

بوقلمون گوشتی۱ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
هویج بزرگ۱ عدد
کرفس گوشتی۱ عدد
سیر۱ غوزه
رزماری۱ قاشق چای خوری
آویشن خشک۱ قاشق چای خوری
برگ بو۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
پیاز بزرگ۲ عدد
هویج۲ عدد
کرفس۲ ساقه
سیر۲ حبه
چاشنی مرغ۱ قاشق چای خوری
رزماری خشک۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق چای خوری
برنج پخته۲ پیمانه

طرز تهیه

  • ۱بوقلمون، پیاز نصف شده، هویج درشت خرد شده، کرفس درشت خرد شده، غوزه سیر نصف شده، ۱ قاشق چای خوری رزماری، آویشن، برگ های بو، نمک و فلفل را در قابلمه ای ترکیب کنید؛ به اندازه کافی آب بریزید تا روی مواد پوشیده شود. مخلوط را به جوش بیاورید، درب قابلمه را بگذارید، حرارت را کم کنید و تا زمانی که طعم ها مخلوط شوند به پخت ادامه دهید، حدود یک ساعت برای اینکار زمان لازم است.
  • ۲بوقلمون را بیرون آورید و گوشت باقی مانده را از استخوان ها جدا کنید؛ گوشت را نگه دارید و لاشه را دور بریزید. برگ سبزیجات و برگ های بو را با استفاده از قاشق سوراخ دار بردارید و دور بیندازید.
  • ۳پیاز خرد شده، هویج ریز شده، کرفس ریز شده، سیر خرد شده، چاشنی مرغ، ۱ قاشق چای خوری رزماری و پودر پیاز را به مواد بالا اضافه کنید، مواد را به جوش آورید. حرارت را کم کنید درب قابلمه را بگذارید و تا زمانی که سبزیجات نرم شوند به پخت ادامه دهید، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کافی است. برنج پخته و گوشت بوقلمون را به سوپ اضافه کنید. با نمک و فلفل ادویه بزنید. تا زمانی که برنج و گوشت بوقلمون گرم شوند به پخت ادامه دهید، حدود ۵ دقیقه کافی است.
مطلب پیشنهادی:   سالاد بلغور

توضیحات بیشتر را با هم بخوانیم

نکته : شما می توانید به جای لاشه بوقلمون از قسمت های دیگر بوقلمون نیز استفاده کنید. به سادگی میتوانید پاها یا ران های بوقلمون را در اجاق کباب کنید تا زمانی که به خوبی پخته شوند سپس بقیه دستورالعمل را ادامه دهید.
این یک دستور غذای کم چرب است. برای کاهش بیشتر چربی، می توانید مواد اولیه را که تهیه کردید ابتدا در یخچال خنک کنید. تمام چربی به بالا می آید و به راحتی برداشته می شود.

نوشته‌های تازه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
خورش گوجه سبز
نوشتهٔ بعدی
سالاد آنتی‌پاستو ماهی تون مدیترانه‌ای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید