کباب سالمون لیمویی

آشپزیغذای دریایی
بدون دیدگاه

کباب سالمون لیمویی

مواد لازم

فیله سالمون ۷۰۰ گرم

لیمو ترش بزرگ ۲ عدد

جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

سیر یا پودر سیر ۲ حبه/ ۱ قاشق چایخوری

سس خردل ۱/۲ قاشق غذاخوری

نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

فلفل ۱/۸ قاشق چایخوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

سیخ چوبی ۱۶ عدد

 

ماهی از مفیدترین غذاهای حاوی پروتئین است که همیشه دنبال راه های تازه برای طبخ آن هستیم. کباب سالمون لیمویی این فرصت را فراهم میکند که یک وعده غذایی جدید حاوی این ماده مفید را به برنامه غذایی خود اضافه کنیم. در ضمن کباب سالمون لیمویی بسیار زیبا و شیک هم هست و حتی میتوانید آن را در مهمانی ها سرو کنید. فقط کافی است ماهی ها را خرد کنید و همراه با لیمو ترش سیخ بگیرید. بعد هم یک سس عالی از لیموترش، خردل، جعفری و ادویه جات روی آن میمالید تا کباب سالمون طعم بهتری پیدا کند. کباب سالمون لیمویی را میتوانید روی گریل تهیه کنید یا در تابه روی شعله سرخ کنید.

طرز تهیه

فیله ماهی سالمون را به شکل مربع های کوچک برش بزنید. لیمو ترش ها را نیز به صورت نازک ورقه کنید و کنار بگذارید. سیخ های چوبی را حداقل از یک ساعت قبل در آب قرار دهید (این کار مانع از آتش گرفتن سیخ ها در فر میشود). گریل را روشن کنید تا گرم شود. یا تابه گریل را روی شعله قرار دهید تا داغ شود.

در کاسه متوسطی، ۲ قاشق جعفری خرد شده، ۲ حبه سیر رنده شده یا ۱ قاشق پودر سیر، نصف قاشق غذاخوری خردل، نصف قاشق چایخوری نمک، کمی فلفل، ۲ قاشق روغن زیتون و ۲ قاشق آبلیمو را بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

مطلب پیشنهادی:   آش گوجه فرنگی و برنج

 

نوشته‌های تازه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
میگو اسکمپی
نوشتهٔ بعدی
مینی برگر ماهی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید