گوجه فرنگی شکم پر

آشپزیغذای محلی

مواد لازم:

گوجه فرنگی ۳ عدد

قارچ ۵ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۵ حبه

سس باربیکیو ۲ قاشق غذاخوری

پنیر ورقه ای  به مقدار لازم

سویا ۲۰۰ گرم

سیب زمینی ۱ عدد

پودر پاپریکا ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

پنیر پیتزا  ۱۵۰ گرم

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

گوجه فرنگی شکم پر را معمولا به عنوان یک پیش غذای خوشمزه می شناسیم اما می توانید یک میان وعده عالی و لذیذ و همراه با سبزی جات معطر و ماست چکیده در یک وعده غذایی میل کنید که به خاطر ترکیبات مواد اولیه خیلی مقوی و مغذی است.

ابتدا دو لیوان آب را در داخل ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت با شعله متوسط می گذاریم تا بجوشد بعد سویا را می ریزیم و هم زده و حرارت را خاموش کرده و درب ظرف را ۳۰ دقیقه می گذاریم تا سویا نرم شود.

حال در ادامه سویا را آبکش می کنیم و در داخل تابه مناسبی می ریزیم و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه نموده و هم زده و تابه را روی حرارت با شعله متوسط می گذاریم و تفت می دهیم تا از خامی در آمده و کمی پخته شود.

سپس پیاز را پوست گرفته و تمیز شسته و آن را خیلی ریز خرد می کنیم و آن را به سویا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط شده و پیاز از خامی در آمده و نرم و سبک گردد.

سپس سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم و تمیز شسته و آبکشی کرده تا نشاسته آن گرفته شود بعد به مواد مخلوطی اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مطلب پیشنهادی:   تارت قارچ و مرغ

حال در ادامه قارچ را شسته و خرد می کنیم و بعد اضافه نموده و مواد را هم زده و زیر و رو می کنیم تا کمی پخته شوند

بعد نوبت اضافه کردن سیر رنده شده است برای این که راحت تر پوست سیر ها را بگیریم در داخل ظرف پر از آبی ۳۰ دقیقه می ریزیم تا خیس بخورد سپس پوست آن ها را جدا کرده و با رنده سیر رنده کرده و به مواد مخلوطی اضافه نموده و هم چنین مقداری نمک و فلفل و پودر پاپریکا و سس باربیکیو اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم و زیر و رو می کنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و به خورد هم بروند بعد از دو الی سه دقیقه تفت دادن حرارت را خاموش می کنیم مایه داخل گوجه فرنگی ها آماده شد آن را آماده کنار می گذاریم.

حال در ادامه گوجه فرنگی ها را تمیز شسته ( هر چه گوجه فرنگی ها بزرگ تر و سفت تر باشند بهتر است ) و آن ها را به صورت افقی نصف می کنیم و داخل آن ها را با قاشق خالی کرده و پنیر ورقه ای را در اندازه های کف گوجه فرنگی ها برش می زنیم و در داخل آن ها می گذاریم.

فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده تا گرم شود.

حال مقداری از مایه مواد مخلوطی را در داخل گوجه فرنگی ها ریخته و بعد مقداری پنیر پیتزا اضافه کرده و در داخل سینی فر یک ورقه آلومینیومی پهن می کنیم تا گوجه فرنگی ها هنگام پخت به کف سینی نچسبند سپس سینی فر را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در داخل فر گرم شده می گذاریم تا کاملا پخته و آماده شود.

مطلب پیشنهادی:   کرم اسپرسو

حال بعد از زمان مقرر گوجه فرنگی های شکم پر ما آماده هست آن ها را به همراه نان تازه و سبزیجات معطر و سالاد دلخواه در کنار۰ خانواده محترم میل کنید و لذت ببرید.

 

چند نکته:

اگر سس باربیکیو در دسترس شما عزیزان نبود می توانید به جای آن از سس سویا و یا رب گوجه فرنگی استفاده کنید که ولی چاشنی اصلی این پیش غذای دلچسب سس باربیکیو می باشد که طعم و مزه عالی به این غذای خوشمزه می دهد.

به جای سویا می توانید به همان اندازه از گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

به جای پنیر ورقه ای از پنیر چدار و یا پنیر گودا و یا پنیر موتزارلا استفاده کنید که ما برای راحتی کار از پنیر ورقه ای استفاده کردیم.

 

 

نوشته‌های تازه

, ,
نوشتهٔ پیشین
لاهماجون
نوشتهٔ بعدی
مرغ گریل شده تاسکنی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست