دلمه بادمجان حصیری (بقچه بادمجان)

آشپزیغذای سنتی

مواد لازم:

بادمجان ۶ عدد

پیاز خرد شده  ۱ عدد متوسط

برنج آبکش شده  ۱ پیمانه

گوشت چرخ کرده گوساله  ۲۰۰ گرم

روغن  به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زردچوبه به میزان لازم

سبزی معطر خشک ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه، گوجه و قارچ برای تزیین

پنیر موزرلای رنده شده ۱پیمانه

طرز تهیه:

بادمجان ها را از قبل پوست گرفته و داخل آب و نمک بریزید تا برای نیم ساعت بماند. بعد از نیم ساعت بادمجان ها را از داخل آب خارج کرده و به شکل ورقه های نازک برش بزنید و سرخ کنید. بعد از اینکه دو طرف بادمجان ها طلایی شد آن ها را از تابه خارج کرده و روی دستمال آشپزخانه بچینید تا روغن اضافی اش برود.

قارچ ها را به شکل ورقه ای برش زده و در همان تابه بریزید و تفت دهید. قارچ ها را از تابه خارج کرده و پیاز را در همان تابه بریزید و تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را افزوده و با پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ داده و سرخ شود.

در ادامه ادویه ها را افزوده و مواد را زیر و رو کنید تا بخوبی یکدست شود. برنج آبکش شده را به تابه افزوده و مواد را خوب مخلوط نمایید . در ادامه رب را افزوده در گوشه ای از تابه تفت دهید و با سایر مواد مخلوط نمایید. در نهایت سبزی خشک را هم بریزید و برای چند ثانیه تفت دهید.

اگر دوست داشتید میتوانید از سبزی تازه استفاده نمایید. دو ورق بادمجان را به شکل بعلاوه داخل یک بشقاب قرار داده و وسط آن یک قاشق از مواد دلمه قرار دهید و بادمجان را روی آن برگردانید و یک عدد خلال دندان را به شکل عمودی داخل آن فرو کنید. دلمه ها را به همین شکل آماده کرده و داخل سینی بچینید.

مطلب پیشنهادی:   آش سماق

فلفل دلمه ای و گوجه را به شکل مربع های یک اندازه و به تعداد دلمه ها برش بزنید. روی خلال دندان هایی که از دلمه بیرون زده یک برش فلفل دلمه ، یک برش قارچ و یک برش گوجه قرار دهید . در آخر روی دلمه ها پنیر رنده شده بپاشید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در طبقه پایین فری که با دمای ۱۵۰ الی ۲۰۰ درجه گرم شده بپزید.

بعد از این مدت زمان دلمه ها را به طبقه بالای فر انتقال داده و برای چند دقیقه دیگر بپزید در حدی که پنیر طلایی شود. دلمه ها را از فر خارج کرده و به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و یا شام سبک میل کنید.

 

 

نوشته‌های تازه

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
شامی بادمجان
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با آویشن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست