سرکه سفید یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌ها برای پاکسازی خانه

سبک زندگیویروس کرونا
بدون دیدگاه

استفاده از ضدعفونی کننده ها و پاک کننده های شیمایی، اگرچه به سرعت کار آلودگی ها را می سازند، اما همواره دارای ضرراتی هم برای سلامتی افراد و هم محیط زیست بوده و هستند. اما مواد موثر، بی خطر و کم هزینه ی دیگر در زندگی ما وجود دارند که به راحتی می توان از آنها برای شستشو و پاکسازی جای جای منازل استفاده کرد، و در نهایت با خیالی آسوده از بی ضرر بودن این مواد برای سلامتی، می توان از تمیزی و برق افتادن خانه لذت برد.

معجزه سرکه به عنوان ضد عفونی کننده در از بین بردن لکه های آب و آلودگی در حمام

برای از بین بردن لکه ها و رسوب آب در جای جای حمام و سرویس بهداشتی، وسایل و شیرآلات می توانید به سادگی و تنها سرکه را بروی قسمت هایی که قصد پاکسازی آن را دارید اسپری کنید. تنها نکته ای که مهم است در مورد استفاده از سرکه رعایت کنید، این است که وقتی سرکه را اسپری می کنید اجازه دهید کمی بر روی سطوح باقی بماند، به دلیل طبیعی بودن این ماده نسبت به مواد شیمیایی زمان جوابگیری کمی طولانی تر خواهد بود. اگر مایل به درست کردن محلولی قوی تر برای از بین بردن لکه ها بودید، می توانید ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۱/۴ فنجان سرکه، ۱/۴ فنجان آب گرم، و ۲ قاشق غذاخوری ماده شوینده را با هم ترکیب کنید، و سپس به وسیله یک مسواک بر روی لکه ها بکشید. برای از بین بردن لکه های رسوب آب از روی سر دوش حمام فقط کافیست مقداری سرکه داخل کیسه بریزید، و به سردوش ببندید به طوری که سردوش کاملا در سرکه غوطه ور شود، اجازه دهید سرکه حدود یک شب تا صبح بر روی سردوش حمام بماند سپس آن شستشو دهید.

مطلب پیشنهادی:   جایگزین هایی طبیعی برای شوینده های مضر

معجزه سرکه در از بین بردن آلودگی های آشپزخانه

خود سرکه به تنهایی قادر است هر نوع از وسایل و سطوحی را در داخل آشپزخانه پاکسازی و ضدعفونی کند. برای پاکسازی قسمت های مختلف از سطوحی مانند یخچال، کاشی و کابینت ها می توانید به تنهایی از سرکه استفاده کنید، نگران بوی بد سرکه نباشید زیرا پس از خشک شدن سطوح بوی آن نیز از بین خواهد رفت. برای اینکار ابتدا کمی سرکه بر روی دستمالی نرم ریخته و سپس بر روی سطوح مورد نظر بکشید، پس از پاک شدن آلودگی ها به واسطه دستمالی نم دار توسط آب، بر روی سطوح کشیده تا سرکه از روی آنها پاک شود. از سرکه همچنین می توانید در پاکسازی و ضدعفونی ماشین ظرفشویی، انواع سبزیجات و لباس های داخل ماشین لباسشویی استفاده کنید. برای پاکسازی ماشین لباسشویی زمانی که خالی از لباس می باشد، دو فنجان سرکه ریخته و آن را روشن کنید، این کار را زمانی که ماشین لباسشویی در مرحله آخر شستشو لباس ها نیز قرار دارد می توان انجام داد، به این واسطه تمام صابونهای اضافی از روی لباس ها از بین خواهد رفت. همچنین سرکه برای از بین بردن لکه های سرسخت نیز بسیار موثر عمل می کند. از محلول سرکه و آب به صورت مساوی نیز در پاکسازی سطوح و کف شورها می توان بهره گرفت.

نقش سرکه در پاکسازی اتاق نشیمن

برای از بین بردن هر گونه لکه ای بر روی پرده ها و فرش می توان از محلول یک قاشق چای‌خوری مایع شوینده و یک قاشق چای‌خوری سرکه و کمی آب گرم کمک گرفت، این کار به شرطی امکان پذیر است که فرش شما در شستشو با سرکه مشکلی نداشته باشد و این مسئله فقط از برچسب پشت فرش قابل فهم خواهد بود. برای پاکسازی کف پوش، سطوح چوبی، درها و دیوارها نیز می توان از محلول آب و سرکه به یک اندازه استفاده کرد، بعد از اتمام پاکسازی لازم است توسط یک پارچه خیس سرکه را از روی سطوح پاک کنید. همچنین سرکه در شستشوی پنجره ها بسیار موثر عمل می کند، برای اینکار ترکیبی مساوی از سرکه و آب داغ تهیه کنید و توسط یک دستمال بدون پرز و نرم بر روی پنجره ها بکشید.

مطلب پیشنهادی:   درمان کرونا ویروس بدون دارو
نکته:برای استفاده از سرکه کمی محتاط باشید و همیشه کمی از محلول را بر روی قسمت کوچکی از سطوح کشیده و در صورتی که مشکلی برای آنها ایجاد نشد کار را ادامه دهید.

نوشته‌های تازه

, ,
نوشتهٔ پیشین
سالاد بلغور
نوشتهٔ بعدی
راههایی برای داشتن انرژی مثبت و شاد بودن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید