ماسک روغن زیتون معجره ای برای زیبایی پوست و مو

سلامتی

روغن زیتون از انواع روغن های طبیعی برای مراقبت از پوست و مو است و شما می توانید آن را به سادگی با سایر مواد طبیعی دیگر ترکیب نمایید و ماسک روغن زیتون مفیدی را برای پوست و موهای خود بسازید.

معرفی انواع ماسک روغن زیتون

بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای شادابی پوست و مراقبت از موهای خود از روغن های طبیعی نظیر روغن زیتون و روغن بادام و … استفاده نمایند که هر یک از آن ها دارای خواصی بی نظیر می باشند. در ادامه این مطلب روش ساخت ۸ ماسک طبیعی با تهیه شده با روغن زیتون را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

ماسک طبیعی زیتون برای پوست

یکی از بهترین روش ها برای محافظت و از بین بردن آسیب های موجود در پوست استفاده از ماسک های طبیعی است و علاوه بر این ماسک های خانگی و طبیعی نسبت به ماسک های شیمیایی دارای عوارض و هزینه کمتری هستند بنابراین بهتر است شما برای داشتن ظاهری شاداب و بدون نقص از آن ها استفاده نمایید.

۱. ماسک عسل و زیتون برای پوست 

ابتدا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید سپس صورت خود را با صابون بشویید و لایه ای از ماسک عسل را روی پوست صورت تان به مدت نیم ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را با آب بشویید و از این ماسک طبیعی دو تا سه بار در هفته استفاده نمایید.

۲. ماسک ترکیبی روغن نارگیل و روغن زیتون زیتون

ماسک روغن زیتون و نارگیل از انواع ماسک صورت ضد پیری هستند و این روغن های طبیعی به دلیل وجود مواد مغذی باعث سفت تر شدن پوست می شوند و لایه محافظی برای پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید می باشند.

مطلب پیشنهادی:   درمانی برای خشکی پوست دور چشمتان

مواد لازم 

  • روغن زیتون : دو قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل : یک قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک

برای تهیه این ماسک طبیعی ابتدا روغن نارگیل و زیتون را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید سپس مخلوط این روغن های طبیعی را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا روغن ها به خوبی جذب پوست صورت شوند.
از این ماسک طبیعی بهتر است سه بار در هفته استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

۳. ماسک عسل، روغن زیتون و دارچین 

ابتدا دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری دارچین را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و این ماسک طبیعی را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را با آب بشویید سپس مقداری روغن زیتون به صورت خود بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه دوباره پوست صورت تان را با آب بشویید و از این ماسک طبیعی هر روز استفاده کنید.

۴. ماسک روغن زیتون برای پوست خشک 

مواد لازم 

  • زرده تخم مرغ : یک عدد
  • آرد : ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون : ۱/۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک 

ابتدا مواد ذکر شده را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید تا خمیر یکدستی حاصل شود سپس خمیر را روی پوست خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه مکث کنید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک روغن زیتون طبیعی برای حفظ رطوبت پوست به مدت ۲ بار در هفته استفاده نمایید.

۵. ماسک زیتون برای پوست های معمولی و چرب 

مطلب پیشنهادی:   آب هندوانه بنوشید تا این فایده های فوق العاده را از دست ندهید!

مواد لازم ماسک برای پوست معمولی 

  • ماست : ۱/۲ فنجان
  • آب خیار : ۱/۲ فنجان
  • روغن زیتون : ۱/۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک برای پوست های معمولی 

ابتدا مواد ذکر شده را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مخلوط ماسک را روی پوست صورت تان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست خود را با آب بشویید. از این ماسک طبیعی یک بار در هفته استفاده نمایید.

مواد لازم ماسک برای پوست های چرب 

  • بلغور جو دوسر : ۱ فنجان
  • روغن زیتون : ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • نمک دریایی
  • شیر ترش : ۱/۲ فنجام

طرز تهیه ماسک برای پوست چرب 

ابتدا مواد لازم ذکر شده را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و این ماسک طبیعی را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت تان را با آب بشویید توجه داشته باشید که این ماسک صورت چرب از ایجاد جوش و آکنه روی پوست جلوگیری می کند.

 انواع ماسک زیتون برای مو

برای تقویت موهای سر می توانید روغن زیتون را با سایر مواد نظیر تخم مرغ و عسل و … ترکیب نمایید و ماسک موی تقویت کننده و در عین حال طبیعی را بسازید. در ادامه به معرفی چند ماسک مو طبیعی زیتون خواهیم پرداخت که امیدواریم به راحتی بتوانید آن ها را در منزل تهیه نمایید.

۱. ماسک مو زیتون و تخم مرغ 

مواد لازم 

  • روغن زیتون : سه قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : یک عدد
  • عسل خام : یک قاشق غذاخوری
  • موز رسیده : یک عدد

روش تهیه ماسک 

ابتدا موز را له و پوره نمایید سپس عسل و روغن زیتون و تخم مرغ را به موز اضافه کنید و مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و این ماسک موی طبیعی را به کمک برس رنگ مو به موهای خود بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر نمایید و بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را با آب ولرم و شامپو نرم کننده بشویید. از این ماسک طبیعی برای ترمیم سازی و جوان سازی موها می توانید یک بار در ماه استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی:   روغن زیتون

۲. ماسک مو زیتون و عسل 

سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چایخوری روغن ویتامین E را با یکدیگر ترکیب نمایید و مواد را با کمک برس به موهای خود بمالید سپس موهایتان را با کمک کلاه حمام بپوشانید و ماسک را به مدت ۳۰ تا ۹۰ دقیقه روی موهای خود نگه دارید و بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را به کمک آب و نرم کننده بشویید.
از ماسک روغن زیتون و عسل می توانید برای تقویت موهای خشک و نرمی آن ها یک بار در هفته استفاده کنید همچنین از این ماسک برای موهای معمولی یک بار در ماه استفاده کنید.

۳. ماسک شیر نارگیل و زیتون برای موی وز 

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک پیمانه شیر نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل به خوبی ترکیب نمایید و با کمک برس رنگ مو مخلوط مواد را به همه قسمت های موی خود بمالید و پوست سرتان را ماساژ دهید و کلاه حمام بپوشید و به مدت ۶۰ دقیقه صبر کنید سپس موهایتان را با شامپو و نرم کننده بشویید. برای درخشان شدن موها و رفع وز آن ها از این ماسک روغن زیتون طبیعی یک بار در هفته استفاده نمایید.

نوشته‌های تازه

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آنچه باید درباره مزایای تزریق چربی صورت و عوارض آن بدانید
نوشتهٔ بعدی
علائم بیماری ام اس و نشانه هایی که باید جدی بگیرید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید