کوکوی شیرین مشهدی

آشپزیغذای محلی

مواد لازم شیره کوکو شیرین:

شکر ۲ لیوان

آب ۱ لیوان

جوهر لیمو ½ قاشق چایخوری

گلوکز ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

گلاب ¼ پیمانه

طرز تهیه شیره کوکو شیرین:

ابتدا شکر را به همراه آب و گلاب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم؛ سپس روی حرارت قرار می دهیم و آنرا اصلا هم نمی زنیم. زمانی شکر حل شد زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و در ادامه گلوکز را اضافه می کنیم.

جوهر لیمو را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آب داخل یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم سپس با یک برس تمیز اطراف قابلمه را تمیز می کنیم تا شربت شکرک نزند. حالا صبر می کنیم تا شربت به غلظت مناسب برسد و قوام بیاید.

غلظت این شربت مانند شربت بار باید باشد و زمانی که چسبندگی داشت شربت تقریبا اماده است. در اخر باقیمانده جوهر لیمو را داخل شربت می ریزیم و آنرا روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا ولرم بماند (شربت باید زمان اضافه کردن به کوکو ولرم باشد)

مواد لازم کوکو شیرین:

سیب زمینی ۵۰۰ گرم

تخم مرغ ۴ عدد

شکر ۳ قاشق غذاخوری

کره ۳۰ گرم

وانیل ۱ پنس

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

هل به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو شیرین:

ابتدا سیب زمینی ها را به صورت آبپز می پزیم، سپس پوست شان را می گیریم و با گوشتکوب می کنیم تا مانند پوره سیب زمینی یکدست شوند. در ادامه زرده و سفیده های تخم مرغ را جدا می کنیم و زرده ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مطلب پیشنهادی:   مجور کدو

حالا شکر و وانیل را به زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن خوب میزنیم تا رنگشان کرمی و کشدار شود. در ادامه هل و زعفران را اضافه می کنیم و با همزن در حدی می زنیم که فقط مواد با هم مخلوط و یکدست شوند.

حالا سیب زمینی پوره شده را به کاسه اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه سفیده های تخم مرغ را خوب می زنیم تا فرم بگیرند سپس به کاسه اضافه می کنیم و در حدی با مواد یکدست شود مخلوط می کنیم.

حالا یک قالب با سایز ۱۵ در ۲۵ سانتی متر (یا ۲۰ در ۲۰) را با کره نرم شده به طور کامل چرب می کنیم، سپس مواد کوکو را اضافه می کنیم و روی آنرا با پشت قاشق صاف می کنیم. فر را باید از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود.

حالا کوکو را به مدت ۳۰ دقیقه در طبق وسط فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. بعد از ۳۰ دقیقه کوکو را از فر خارج می کنیم و نصف شربت را روی آن می ریزیم. مجددا درون فر قرار می دهیم و گریل را روشن می کنیم تا روی کوکو طلایی شود.

پس از اینکه روش کوکو طلایی شد آنرا از فر خارج می کنیم و باقیمانده شربت را روی کوکو می ریزیم و اجازه می دهیم یک ساعت درون قالب بماند سپس از قالب خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمان برش زده و می چینیم و با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

مطلب پیشنهادی:   کوکو پیازچه

 

نوشته‌های تازه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
سالاد قارچ
نوشتهٔ بعدی
پامپاتینو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست