آشنایی با سیب زمینی

سلامتی

خواص ، فواید شگفت انگیز سیب زمینی برای پوست، مو و بهداشت
از فواید سیب زمینی هرچه بگوییم کم است, سیب زمینی منبع ویتامین B6 و ویتامین C بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. یک سیب زمینی کوچک حاوی ۳۰ گرم کربوهیدرات است. و یک فنجان پوره سیب زمینی حاوی ۲۱۴ کالری ، یک سیب زمینی پخته شده کوچک ۱۲۹ کالری دارد اما این تنها بخش قابل توجه سیب زمینی در بحث خواص و فواید یا ارزش غذایی نیست و این اینگریدینت بسیاری از غذاها دنیایی از خواص را در خود دارد.

فواید سیب زمینی چیست ؟

سیب زمینی غنی از فیبر و پتاسیم است که بیشترین فایده را دارد. آن ها به کاهش فشار خون کمک و از قلب محافظت می کنند و حتی به درمان التهاب و بیماری های ناشی از سرطان و روماتیسم کمک می کنند.

کاهش فشار خون از خواص سیب زمینی:

تحقیقات نشان داده است که پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیم است – مواد معدنی که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. یک سیب زمینی پخته شده متوسط حدود ۵۳۵ میلی گرم پتاسیم ( و فقط ۱۷.۳ میلی گرم سدیم ) دارد، که حدود ۱۵ درصد از مقدار توصیه شده روزانه است. میزان بالای پتاسیم در خون می تواند کلیه ها و آب بیشتری داشته باشد و این به کاهش فشار خون کمک می کند.در واقع، خوردن پتاسیم درست مانند خوردن یک ادرار آور است. پتاسیم همچنین به عملکرد قلب کمک و به صورت بهینه ارتباط اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند.

مطالعه دیگر بیان می کند که خوردن بخشی از سیب زمینی دو بار در روز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند . سیب زمینی های آب پز نیز قابل قبول هستند. تحقیقات همچنین نشان داده است که سیب زمینی حاوی مواد شیمیایی گیاهی ویژه ای مشابه آن هایی است که در داروهای فشار خون یافت می شوند.

اما مهم است توجه داشته باشید همه اینها به روشی که سیب زمینی ها آماده می شوند بستگی دارد. سالم ترین راه برای خوردن سیب زمینی این است که ابتدا آن ها را در مایکروویو بدون روغن، چربی و غیره طبخ کنید.

با این حال، می خواهید قبل از اینکه این سبزیجات را بخش منظمی از رژیم غذایی خود قرار دهید، با پزشک مشورت کنید ( در صورتی که مبتلا به فشار خون باشید ). از آنجا که مطالعه ای بیان می کند که تاثیر سیب زمینی در فشار خون بالا نامشخص است – می توانند در پتاسیم بالا باشند، اما همچنین کربوهیدرات بالایی دارند.

خواص سیب زمینی

بهبود سلامت قلب از خواص سیب زمینی:

سیب زمینی حاوی کلسترول نیست و حاوی فیبر، پتاسیم، ویتامین ث وب۶ هستند که همه آن ها برای سلامتی قلب عالی هستند. فیبر در سبزیجات به کاهش کلسترول اضافی در خون کمک می کند. و پتاسیم از قلب هم محافظت می کند – مصرف ۴،۰۶۹ میلی گرم پتاسیم روزانه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۴۹ درصد کاهش دهد.

طبق گفته دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، مصرف فیبر بیشتر ( سیب زمینی به خصوص ) می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

جلوگیری از سرطان با سیب زمینی:

مطالعات نشان داده اند که خوردن سیب زمینی باعث سرطان نمی شود، مگر اینکه آن ها را سرخ کرده بخورید بنابراین، اگر این تصور را داشتید که سیب زمینی می تواند باعث سرطان شود، آرام بگیرید. ، سیب زمینی آب پز و یا حتی پخته می تواند بیشتر مفید باشد. سیب زمینی سرخ شده می تواند منجر به تولید یک ماده شیمیایی به نام آکریلامید شود که باعث سرطان می شود .

سیب زمینی علاوه بر جلوگیری از سرطان، حتی می تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد – مانند هر مطالعه. و این می تواند به مقدار ویتامین ث در سیب زمینی ها نسبت داده شود. ۵۰ میلی گرم ویتامین ث ( معادل دو سیب زمینی ) می تواند خطر سرطان معده را تا ۸ درصد کاهش دهد.

همچنین مشخص شد که سیب زمینی های ارغوانی خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهند. محققان مشاهده کرده بودند عصاره سیب زمینی پخته شده مانع گسترش سلول های بنیادی سرطان روده بزرگ می شود و حتی آن ها را در برخی موارد کاملا نابود کرده است.

بهبود سلامت مغز از خواص سیب زمینی:

سیب زمینی همچنین حاوی اسید آلفا لیپویک است که به سلامت مغز کمک می کند. این اسید به بهبود حافظه در آلزایمر و حتی کاهش شناختی در برخی بیماران کمک می کند

سیب زمینی به درمان افسردگی کمک می کند آن ها می توانند بر انتقال دهنده های عصبی مغز که مسئول مدیریت سطوح روحی هستند تاثیر بگذارند – و جالب است که اینها همان انتقال دهنده های عصبی هستند که توسط دارو مورد هدف قرار گرفته اند. خوردن یک سیب زمینی ساده قبل از رفتن به رختخواب می تواند به بدن کمک کند تا احساسات و حالات شما را منظم کند.

ویتامین ث در سیب زمینی ها نیز در درمان افسردگی نقش دارد. ویتامین یک آنتی اکسیدان است و به جلوگیری از آسیب سلولی به ویژه در مغز کمک می کند .

سیب زمینی برای کمک به تقویت استخوان ها:

طبق گفته مرکز پزشکی مریلند، منیزیم و پتاسیم موجود در سیب زمینی می توانند به سلامت استخوان کمک کنند. این دو ماده معدنی می توانند به جلوگیری از پوکی استخوان در مردان و زنان کمک کنند.

کاهش التهاب از خواص سیب زمینی :

به گفته بنیاد ورم مفاصل، سیب زمینی زرد و ارغوانی می تواند تورم را کاهش دهد. این می تواند به معنای حفاظت از ورم مفاصل و روماتیسم باشد.

مطلب پیشنهادی:   دمنوش های مفید برای پیش از قاعدگی

سیب زمینی حاوی موادی است که خاصیت ضد التهابی دارد

به گفته یکی دیگر از مطالعات آمریکایی، مصرف سیب زمینی می تواند آسیب های التهابی در مردان را تغییر دهد.

بهبود هضم و گوارش یکی از خواص سیب زمینی:

مقدار زیادی کربوهیدرات در سیب زمینی به سوخت واکنش ها در بدن برای فرآیندهای مختلف کمک می کند که یکی از آن ها هضم است. فیبر هضم را بهبود می بخشد. بیشتر فیبر در سیب زمینی در پوست آن پیدا می شود. و نشاسته موجود در سیب زمینی، حجم زیادی به مدفوع اضافه می کند، چون غیرقابل هضم است.

سیب زمینی می تواند اسهال را درمان کند. مصرف کالری و کربوهیدرات در طول اسهال می تواند به احیای سریع سطح انرژی کمک کند. می تواند روند ریکاوری را تسریع کند.

اما منظور از سیب زمینی، فقط گونه ی پخته شده یا آب پز است و نه سیب زمینی سرخ کرده .یک بسته چیپس سیب زمینی حاوی ۱۲۰ گرم کربوهیدرات است.

تقویت ایمنی از خواص سیب زمینی :

تحقیقات نشان می دهند سیب زمینی همچنین می تواند اثرات مفید بر سیستم ایمنی داشته باشد مطالعات نشان داده اند مصرف سیب زمینی ممکن است لکوسیت ها را کاهش دهد که به علت التهاب و یا زمانی که فرد بیمار است ، در بدن تولید می شود.

سیب زمینی برای کمک به مدیریت وزن:

سیب زمینی شما را برای مدت طولانی سیرنگه می دارد. پس اگر می خواهید وزن کم کنید، کمکتان می کند. نگران نباشید – نیازی نیست همیشه سیب زمینی بخورید تا وزن خود را چک کنید. هم چنین می توانید سیب زمینی پخته را با کمی بروکلی بخارپز شده و کمی پنیر کم چرب بخورید.

سیب زمینی می تواند مانع دریافت مواد غذایی شود. بازدارنده پروتئاز از سیب زمینی استخراج می شود تا دریافت غذا و افزایش وزن را کاهش دهد و از طرف دیگر، سیب زمینی می تواند منجر به افزایش وزن سالم شود. از آنجا که سبزیجات کالری دارند، مصرف آن ها در مقادیر نرمال می تواند منجر به افزایش وزن پایدار و سالم شود.

سیب زمینی به کاهش کلسترول خون کمک می کند:

خاصیت کاهش کلسترول سیب زمینی از محتوای فیبر آن ها می آید. سبزیجات منبع خوبی از فیبر محلول و نامحلول است – و اولی به کاهش کلسترول بد کمک می کند. مهم است توجه داشته باشید اغلب فیبر مفید سیب زمینی در پوست آن قرار دارد – و کندن آن به معنای از بین بردن فیبر است . هم چنین، سیب زمینی به تنهایی می تواند کلسترول را کاهش دهد – به شرطی که آن ها را سرخ نکنید. پختن سیب زمینی و اضافه کردن مقداری روغن زیتون روی آن می تواند یک میان وعده عالی باشد.

بهبود خواب از خواص سیب زمینی است:

پتاسیم موجود در سیب زمینی ها مثل آرام بخش ماهیچه عمل می کند و به خواب بهتر کمک می کند.

 

سیب زمینی موثر در کاهش علایم قبل از قاعدگی :

خوردن آب سیب زمینی می تواند به تسکین علائم کمک کند. کربو هیدرات ها در آب می تواند به بالا بردن سطح تریپتوفان که یک آمینو اسید است و تولید سروتونین را افزایش دهد . سروتونین مسئول بهبود حالت و کاهش اضطراب است.

درمان سنگ کلیه با سیب زمینی :

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، خوردن سیب زمینی ( با توجه به این که غنی از فیبر هستند ) می توانند سلامت کلی را بهبود بخشیده و از عود سنگ های کلیه جلوگیری کنند . و از آنجا که سیب زمینی غنی از منیزیم است ( و کلسیم کم دارد زیاده روی آن می تواند به سنگ کلیه بیانجامد )، آن ها می توانند در جلوگیری از سنگ کلیه نقش ایفا کنند.

سیب زمینی برای کمک به درمان کمبود ویتامین ث :

از آنجا که سیب زمینی منابع خوبی از ویتامین ث است، سیب زمینی می تواند به درمان کمک کنند.

فواید سیب زمینی برای پوست چیست :

پوست سیب زمینی و حتی عصاره سیب زمینی می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد. ماسک صورت سیب زمینی به درمان آکنه و دیگر شرایط پوستی مانند لکه های سیاه کمک می کند. هم چنین سبزیجات به طور مساوی برای سفید کردن پوست بکار می روند.

سیب زمینی برای از بین بردن تیرگی های دور چشم:

استفاده از سیب زمینی زیر چشم ها به از بین بردن حلقه های تیره چشم کمک می کند.

سیب زمینی خام را پوست کنده و آن را به تکه های بزرگ تقسیم کنید.

آن ها را در پارچه تمیز بپوشانید و حدود ۲۰ دقیقه آن را روی حلقه های تیره بگذارید. به آرامی چشمان خود را با آب گرم بشویید.

این روش همچنین کمک می کند تا از شر چشمان پف کرده خلاص شوید.

سیب زمینی برای درمان چین و چروک :

( سیب زمینی ) به خوبی در کاهش علایم پیری، به خصوص چین و چروک ، عمل می کند. آنتی اکسیدان ها در سبزیجات، مثل ویتامین ث، می توانند این کار را انجام دهند.

مالیدن خمیر سیب زمینی روی صورت می تواند شگفتی ایجاد کند. فقط سیب زمینی را پوست بکنید و خمیر را روی پوست بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

سیب زمینی برای از بین بردن لکه های سیاه :

سیب زمینی می تواند به از بین بردن نقاط تیره نیز کمک کند. این روشی است که می توانید از آن ها استفاده کنید:

سیب زمینی های پوست کنده را در مخلوط کن بریزید.

خمیر را روی صورت بمالید. به آرامی حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید.

مطلب پیشنهادی:   کنترل لرزش دست با ورزش

صورت را با آب تمیز و سرد بشویید.

این کار را روزانه برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

همچنین می توانید از سیب زمینی برای رفع لکه ها و جوش ها استفاده کنید. به سادگی از عصاره سیب زمینی به عنوان یک شستشوی صورت روزانه استفاده کنید. این درمان ممکن است به درمان جوش ها کمک کند.

استفاده از سیب زمینی به عنوان یک تمیز کننده می تواند به از بین بردن لکهای تیره و سایر ناخالصی ها روی پوست کمک کند. هم چنین برای پوست چرب خوب عمل می کند. برای این منظور، به یک خیار و سیب زمینی نیاز دارید.

این دو را با هم حدود ۲۰ ثانیه ترکیب کنید.

یک قاشق چای خوری جوش شیرین و مقداری آب را به این مخلوط اضافه کنید. از آن برای تمیز کردن چهره استفاده کنید – پس از آن می توانید با آب بشویید.

سیب زمینی برای درمان آفتاب سوختگی:

سبزیجات به خوبی برای درمان آفتاب سوختگی کار می کنند. فقط تکه های سیب زمینی سرد را روی قسمت های آسیب دیده پوست قرار دهید. آن ها را حدود ۲۰ دقیقه بگذارید و بردارید. هم چنین می توانید عصاره سیب زمینی را در موضع مورد نظر بمالید. انجام این کار یک احساس خنک می دهد و حتی برنزه شدن را از بین می برد.

سیب زمینی برای کمک به روشن کردن پوست :

آیا می دانستید که سیب زمینی عامل روشن کننده طبیعی پوست است ؟ این کاری است که می توانید با سبزیجات انجام دهید:

یک سیب زمینی خام بردارید و ماسک را روی صورت بمالید. با آب بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

استفاده از این کار به طور منظم می تواند باعث تمیز و روشن کردن صورت شود.

هم چنین می توانید از عصاره سیب زمینی و لیمو برای روشن تر کردن پوست استفاده کنید. ماسک لیمو می تواند به عنوان سفید کننده ملایم عمل کند

درمان پوست خشک با سیب زمینی:

اگر پوست خشک دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آشپزخانه بروید. یک سیب زمینی و نصف قاشق چای خوری کشک بردارید.

سیب زمینی را با کشک مخلوط کنید.

خمیر را روی صورت بمالید و ۲۰ دقیقه آن را رها کنید.

با آب معمولی بشویید.

این ماسک موجب رطوبت پوست می شود و پوست خشک را درمان می کند.

 

سیب زمین برای از بین بردن سلولهای مرده :

به سادگی می توانید سیب زمینی رنده شده و پوست کنده را روی صورت بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. با آب تمیز بشویید انجام این کار به طور مرتب می تواند به حذف سلول های مرده پوست و جوان سازی پوست کمک کند.

بهبود کلاژن پوست با سیب زمینی :

سیب زمینی غنی از ویتامین ث است. ویتامین ث کلاژن می سازد. خوردن سیب زمینی به طور مرتب ( به روش سالم ) می تواند به بهبود سلامت کلاژن کمک کند.

فایده سیب زمینی برای مو چیست:

سیب زمینی فواید خیلی مهمی برای مو به همراه دارد. آن ها به کند شدن سفیدی موهای زود هنگام و حتی جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند – هر دو شرایط می توانند بر اعتماد به نفس فرد تاثیر بگذارند.

کمک سیب زمینی به درمان مو خاکستری:

سیب زمینی می تواند برای مو شگفتی ایجاد کند و از سفیدی زودرس جلوگیری کند

پوست های سیب زمینی را در یک ظرف آب بجوشانید. سطح آب باید روی پوست را بپوشاند.

پس از جوش آمدن آب را صاف کنید.

از این آب برای شستشوی مو بعد از شامپو زدن استفاده کنید. این می تواند رنگ طبیعی موهای شما را ترمیم کند.

سیب زمینی برای جلوگیری از ریزش مو:

ماسک مو که شامل سیب زمینی و عسل است می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

سیب زمینی را پوست کنید و عصاره آن را بگیرید.

دو قاشق سوپ خوری این عصاره سیب زمینی را با ۲ قاشق سوپ خوری آلوئه ورا و ۱ قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید.

این مخلوط را به ریشه ها بزنید و پوست سر را ماساژ دهید.

موهای را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید چند ساعت بماند.

مو ها را با شامپو ملایم بشویید.

می توانید ماسک را دو بار در هفته برای نتیجه بهتر بزنید.

 

مضرات خوردن سیب زمینی :

براساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا ، آمریکایی ها بیشتر از سایر محصولات غیر از گندم ، سیب زمینی مصرف می کنند و این محصول را مهم ترین محصول گیاهی در کشور ساخته. اگرچه آن ها مقادیر قابل توجهی فیبر و مواد غذایی از جمله ویتامین ث و پتاسیم را تامین می کنند ، ممکن است موجب عوارض جانبی برخی افراد شوند. دانستن این اثرات ممکن است برای تصمیم گیری خردمندانه رژیم غذایی لازم باشد.

قند خون :

سیب زمینی، به خصوص سیب زمینی پوست کنده، شاخص بالایی از گلیسمیک دارد، به این معنی که ممکن است به شدت قند خون خود را تحت تاثیر قرار دهند. بعد از خوردن یک وعده گلیسمیک بالا، قند خون و انسولین بالا میرود به همین دلیل، خوردن سیب زمینی به مقادیر زیاد و یا به خودی خود ممکن است ریسک عدم تعادل خون، عدم تعادل اشتها، دیابت نوع ۲ و مشکلات دیابت را افزایش دهد. چیپس و سیب زمینی سرخ کرده گلیسمیک بالایی دارد. برای محافظت در برابر عدم تعادل در سطح قند خون، سیب زمینی را با پوست و غذاهایی با گلیسمیک کم، مانند غلات سبوس دار و یا شیر کم چرب ، مصرف کنید.

تاثیرات سیب زمینی بر افزایش وزن:

اگر سیب زمینی سطح قند خون را خنثی کند ، ممکن است گرسنگی را بین وعده های غذایی افزایش دهد که می تواند منجر به پرخوری و افزایش وزن شود. آماده کردن سیب زمینی با کره، پنیر، و خامه ترش، مقدار قابل توجهی چربی و کالری به رژیم غذایی اضافه می کند که ممکن است به افزایش وزن نیز کمک کند. سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی همچنین غنی از چربی و کالری هستند.

مطلب پیشنهادی:   درمان گردن درد

 

تاثیرات سیب زمینی بر روی شکم :

همه نشاسته ها به جز برنج در هنگام هضم گاز معده را تحریک می کنند. اگر چه غذاها به گونه ای متفاوت علائم گازی را تحت تاثیر قرار می دهند اما سیب زمینی ممکن است موجب گاز و باد کردگی شود ، به خصوص اگر در معرض گاز و حساس به قند هستید که به طور طبیعی در نشاسته اتفاق می افتند. خوردن سیب زمینی با چربی بالا، بیش از حد ممکن موجب اثرات مشابهی شود.

احتمال التهاب و درد مفاصل با مصرف سیب زمینی :

اگرچه ثابت نشده است، برخی افراد بر این باورند که سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی، فلفل و سیب زمینی باعث التهاب و درد مفاصل می شوند. اگر سیب زمینی به طور نامناسب نگهداری شود، این تاثیرات افزایش می یابد.

چگونه از سیب زمینی بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده کنید:

بیشتر مواد مغذی یک سیب زمینی در پوست آن است. در نتیجه منطقی است آن را با پوستش مصرف کنید. می توانید با اضافه کردن آن ها به سالاد و یا استفاده از سیب زمینی خرد شده به عنوان یک غذای جانبی برای صبحانه از فواید آن بهره ببرید.

 

حقایقی درباره ی سیب زمینی:

یک انسان متوسط سالانه حدود ۳۳ کیلوگرم سیب زمینی می خورد.

در سال ۱۹۹۵، سیب زمینی جز اولین سبزیجاتی بود که تولید شد.

بزرگ ترین سیب زمینی جهان حدود ۳.۸ کیلو وزن داشت.

چین بزرگ ترین تولید کننده سیب زمینی در جهان است.

سیب زمینی حاوی سمی به نام سولانین است که می تواند به سطوح خطرناکی در سیب زمینی های سبز برسد. در موارد نادر، آن ها می توانند باعث سردرد، گرفتگی عضلات و اسهال شوند.

مصرف سیب زمینی در سراسر جهان از ۳۰ میلیون تن در دهه ۱۹۶۰ به ۱۶۵ میلیون تن در سال ۲۰۰۰ افزایش یافت.

مصارف دیگر سیب زمینی:

می توانید از سیب زمینی برای پاک کردن لکه ها روی دست ها استفاده کنید. حتی مالیدن یک سیب زمینی روی صورت می تواند به شما کمک کند تا به سرعت آن را تمیزکنید.

هم چنین می توانید از سیب زمینی برای از بین بردن لکه های ظروف نقره استفاده کنید. سیب زمینی را بجوشانید ، آن ها را برای استفاده بیشتر کنار بگذارید و ظروف نقره را در آب جوشیده قرار دهید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس آن ها را به طور عادی بشویید.

کفش های کهنه را با استفاده از سیب زمینی تمیز کنید. سیب زمینی را نصف کرده و قبل از این که واکس بزنید ، آن ها را روی کفش های کهنه تان بمالید – این کار به آن ها درخشش بهتری می دهد.

چگونه سیب زمینی را انتخاب و نگه داری کنید.

 

انتخاب سیب زمینی:

این روزها، سیب زمینی به راحتی در اغلب فروشگاه ها در شکل بسته بندی، درون کیسه پلاستیکی در دسترس است. اما همیشه بهتر است آن ها را عمده خریداری کنید تا بتوانید به درستی آن ها را بررسی کنید تا خراب نباشد . علاوه بر این ، از آنجا که کیسه های پلاستیکی سوراخ نمی شوند، می توانند باعث ایجاد رطوبت شوند که به طور منفی بر روی سیب زمینی ها تاثیر می گذارد.

در هنگام خرید سیب زمینی، آن هایی که پوست صاف و سفت دارند انتخاب کنید.

از سیب زمینی که پوست چروک یا پژمرده و ریشه دارند اجتناب کنید،

از سیب زمینی های سبز رنگ اجتناب کنید نه تنها طعم نا مطلوب دارد بلکه برای سلامتی مضر است

همچنین از سیب زمینی جوانه زده هم اجتناب کنید چون آن ها پیر هستند.

سیب زمینی های تازه را باید برای آب پز ترجیح داد چون پوست نازک تر دارند.

نگه داری سیب زمینی:

نگه داری صحیح سیب زمینی ها هم به همان اندازه مهم است.

تا آنجا که به نگه داری مربوط می شود، سیب زمینی باید در مکانی خنک، تاریک، خشک و به درستی تهویه شده در دمای ۴۰ درجه فارنهایت نگه داری شود. دمای بالاتر یا حتی دمای اتاق باعث جوانه زدن آن ها می شود.

همچنین، سیب زمینی می تواند در یک کمد یا زیرزمین تاریک نگهداری شود.

آن ها نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند ، زیرا نور باعث تشکیل مواد سمی می شود.

آن ها نباید در یخچال نگهداری شوند چون باعث می شود نشاسته آن ها تبدیل به شکر شود و طعم شیرینی به آن ها بدهد.

علاوه بر این ، آن ها نباید در نزدیکی پیاز نگهداری شوند چون گازهایی که منتشر می کنند باعث خواهند شد هر دو سبزیجات خراب شوند.

سیب زمینی باید در یک تکه پارچه ای یا کیف کاغذی نگهداری شود.

سیب زمینی تازه زودتر خراب می شود و می تواند تا یک هفته بماند.

سیب زمینی پخته می تواند چند روز در یخچال نگهداری شود، اما توصیه می شود آن ها را فریزنکنید چون آن ها پس از گرم کردن آبکی می شوند.

سیب زمینی حاوی نزدیک به ۸۰ درصد آب است که از نشاسته جدا می شود و غذای سیب زمینی را هنگام گرم کردن آبکی می کند.

نوشته‌های تازه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
شامی گیلانی
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با خرمالو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست