دمنوش هایی که پیری پوست را به تاخیر می اندازند!

سلامتی

برای داشتن پوستی بدون چروک و با قدرت کشسانی مناسب باید به اندازه ، در طول روز آب بنوشید. کم نوشیدن آب ، باعث خشکی و چروکیدگی پوست و مصرف بیش از حد آب ، باعث کاهش میزان سدیم خون می شود که عوارضی مانند تهوع، سردرد و گرفتگی عضلات خواهد داشت.

دمنوش های گیاهی

بسیاری از افراد در طول روز ، به محض تشنه شدن به جای آب ، چای یا قهوه می نوشند و بر این باورند که این نوشیدنی ها در عین از بین بردن حس تشنگی ، برای پوستشان هم مفید است. درواقع گرچه این نوع نوشیدنی ها به رفع نیاز بدن به مایعات کمک می کنند، اما نوشیدنی های حاوی کافئین در صورتی که بیش از ۵ فنجان در طول روز مصرف شوند اضطراب زا هستند و نه تنها برای پوست بلکه برای قلب مضرند.
چای و به خصوص چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و همانند دیگر دمنوش های گیاهی اگر به اندازه مصرف شود می تواند در زیبایی پوست تاثیر مثبت داشته باشد. غیر از دمنوش های گیاهی یکی از بهترین نوشیدنی ها برای زیبایی پوست، کفیر است. کفیر با تنظیم کردن باکتری های داخل دستگاه گوارش و کبد و ایجاد سلامت بیشتر در آنها و با داشتن مواد معدنی کمیابی مانند بیوتین باعث بهبود سلامت و زیبایی پوست خواهد شد. برای دیدن این تغییر، هر شب یک لیوان کفیر را قبل از خواب بنوشید و پس از یک ماه ، پوست خود را با قبل مقایسه کنید. همچنین با استفاده از کفیر به عنوان ماسک می توانید پوستی شفاف و بدون لکه پوستی داشته باشید. برای این کار ۲ قاشق غذاخوری کفیر را با یک قاشق چایخوری روغن بادام تلخ مخلوط کنید و هر شب روی پوستتان بزنید و پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید. البته پوست برای زیبا و سالم بودن غیر از آب و رطوبت کافی به اسیدهای چرب ضروری هم نیاز دارد. مصرف اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ می تواند تا حد زیادی به کشسانی پوست کمک کند … اما بر خلاف تصور بسیاری از افراد ، نقشی در رفع کبودی زیر چشم ندارد. در ضمن پوست نه تنها به رطوبت رسانی درونی بلکه به مرطوب کننده های خارجی نیازمند است.

مطلب پیشنهادی:   آرایش روزانه، پیری پوست را تسریع می کند!

نوشته‌های تازه

, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
خوراک مرغ اسپانیایی
نوشتهٔ بعدی
التهاب و عفونت واژن (واژینیت) چیست؟ علائم، علل، تشخیص و درمان آن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید