سالاد قارچ

آشپزیسالاد

مواد لازم :

کره ۵۰ گرم

خیار شور ۴ عدد

قارچ مجلسی ۸ عدد

لیمو ترش تازه ۱ عدد

سیب زمینی آب پز ۲ عدد

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه:

برای تهیه سالاد قارچ مجلسی ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط هم دما و در نتیجه نرم شود. در مرحله بعدی سیب زمینی ها را در قابلمه ای می گذاریم و روی آنها چند لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آبپز شوند.

دقت خیلی نباید پخته شوند که زمان خرد کردن له شوند. آنگاه قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم دقت کنید خیلی ریز نکنید که در سالاد مشخص نباشند.

کره را در تابه ای قرار می دهیم و روی حرارت خیلی ملایم می گذاریم تا ذوب شود و قارچ ها را داخل کره می ریزیم و تفت می دهیم و حرارت را بیشتر می کنیم تا آب قارچ ها تبخیر شود و تابه را از روی حرارت برمی داریم.

خیار شورها را به صورت نگینی خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و قارچ ها را نیز به آن می افزاییم. سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت مربع های متوسط خرد می کنیم و به مواد سالاد اضافه می کنیم.

سپس در کاسه ای سس مایونز را می ریزیم و روغن زیتون ، فلفل سیاه ، نمک را به آن می افزاییم و لیمو را از وسط نصف می کنیم و هسته های داخل آن را بیرون می آوریم و با دست آب را محکم می گیریم و روی مواد سس می ریزیم

مطلب پیشنهادی:   سالاد تن ماهی

و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود و روی مواد خرد شده می ریزیم و مواد را مخلوط می کنیم تا سس کاملا بخورد مواد سالاد برود و روی سالاد را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

نوشته‌های تازه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
سالاد روسی
نوشتهٔ بعدی
کوکوی شیرین مشهدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست