سلامت مو با گلاب

سلامتی

فواید گلاب برای مو و درمان مشکلات مو با رز واتر:

همه ما عاشق رایحه اعجاب انگیز گلاب هستیم و می دانیم که چقدر آرامش بخش است. گلاب علاوه بر مصرف در آشپزی، کاربرد های بسیار متنوع دیگری هم دارد. حتی در روتین مراقبت از پوست و مو هم استفاده می شود. در این قسمت از مجیدفود قصد داریم دلایل سلامت مو با گلاب را به شما معرفی کنیم .

گلاب برای مو

درمان مشکلات پوست سر:

گلاب در محصولات دارای خاصیت ضد التهابی و میکروبی خواهند داشت. بنابراین وضعیت های مختلف مربوط به مشکلات مو را درمان می کنند. گلاب باعث از بین رفتن شوره و خارش پوست سر می شود. پوست را لطیف کرده، فولیکول های مو را تقویت می کند و به طور کل اثرات مثبتی روی رشد موی شما خواهد داشت.

آبرسانی مو:

آیا می دانستید متخصصان توصیه می کنند که برای آبرسانی به مو ها از گلاب استفاده کنید؟

گلاب خاصیت اسیدی بسیار ملایمی شبیه به سرکه سیب دارد. ph ساقه های موهای شما را متعادل می کند. این تعادل باعث تقویت کوتیکول مو می شود و در نتیجه یک آبرسانی عمیق به موها انجام خواهد شد.  همچنین گلاب با کاهش خشکی موها و محکم کردن پوست سر، به درمان سوزش و خشکی مو کمک کرده و سبب بازیابی رطوبت مو می شود.

پاک سازی ملایم:

سطح PH گلاب بین ۴ الی ۵ است و این سطح متعادل قلیایی و اسیدی، باعث می شود تا پوست را تمیز کند. بدون اینکه آسیبی به آن وارد کند و یا مواد ضروری را از داخل پوست بگیرد و همچنین به عنوان یک لایه بردار بسیار ملایم برای پوست سر عمل می کند.

مطلب پیشنهادی:   سبزهای مفید و پر خاصیت برای بدن !

باز کردن گره مو:

خاصیت مرطوب کنندگی گلاب، باعث نرمی و لطافت موها می شود.  پس می توانید از گلاب در روتین مراقبت از موهای خود استفاده کنید.

ویتامین رسانی:

گلاب باعث تقویت مو می شود و ویتامین های لازم را به مو می رساند. استفاده از گلاب بر روی پوست سر سبب بهبود گردش خون و تقویت مو از ریشه می شود. اگر موهایتان سریع می شکند، گلاب می تواند برای شما بسیار مفید باشد. همچنین گلاب سرشار از ویتامین b5 و b3 است که همگی عاملی برای تقویت مو هستند.

نرم کننده مو:

استفاده منظم از گلاب به دلیل وجود مواد معدنی مثل کلسیم باعث نرم شدن مو ها می شود. از شکنندگی آن جلوگیری می کند و یک موی پر حجم و نرم را به شما تحویل می دهد.

کاهش چربی مو:

گلاب باعث کاهش چربی زیاد مو می شود. در کل یک ماده با رایحه ملایم است که خواص زیادی را برای مو به همراه خواهد شد.

از بین رفتن وز مو و براق کردن:

گلاب به دلیل ایجاد نرمی و لطافت، وزی مو را از بین می برد. درخشندگی آن را افزایش می دهد و به طور کل ظاهر آن را بهبود می بخشد.

 

چگونه از گلاب برای موهایمان استفاده کنیم؟

برای استفاده از گلاب به عنوان تقویت و زیبایی مو کافی است، روش های آموزش در این بخش را اجرا کنید.

 تمیزی مو با گلاب:

برای تمیزی موهای تان می توانید یک شامپوی جداگانه از گلاب درست کنید. سطح قلیایی متعادلی دارد و سپس با آن موهایتان را شستشو دهید.

مطلب پیشنهادی:   آشنایی با سیب زمینی

برای رطوبت دهی:

برای افزایش رطوبت موها ، کمی گلاب و گلیسیرین را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کنید. به موهای تان بزنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا به خوبی عمل کند. هفته ای یک بار مراحل را برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

برای رشد بهتر موها:

گلاب دارای ویتامین های فراوانی مانند ویتامین A، ویتامین ب۳، ویتامین C و ویتامین E است. که وقتی این ویتامین ها کنار هم قرار می گیرند، به رشد مو و تقویت ریشه آن کمک می کنند. برای رشد بهتر موها مقداری گلاب خالص را به صورت مستقیم به موها و پوست سر خود بمالید.

برای باز کردن گره مو:

از اسپری گلاب برای باز کردن گره مو بعد از شامپو استفاده کنید تا به لابه لای مو های شما نفوذ کند و گره و زبری مو را از بین ببرد.

برای درمان شوره:

شوره سر می تواند بسیار آزار دهنده باشد. برای درمان شوره راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از گلاب است. برای درمان شوره سر، چند عدد تخم شنبلیله را در گلاب برای چند ساعت خیس کنید تا نرم شوند.

سپس این تخم ها را له کرده و آن ها را به خمیر تبدیل کنید. این خمیر را بر روی سرتان اعمال کنید و اجازه دهید یک ساعت روی نقاط مختلف پوست سرتان بماند.  سپس موهایتان را بشویید و هفته ای یک بار این کار را تکرار کنید.

برای کاهش وزی مو:

برای این که وزی مو های خود را از بین ببرید، کافی است یک اسپری گلاب درست کنید.  قبل از بیرون رفتن، آن را روی موهای تان اسپری کنید. دقیقا مثل زمانی که از انواع دیگر محصولات ضد وز مو استفاده می کنید.

مطلب پیشنهادی:   التهاب و عفونت واژن (واژینیت) چیست؟ علائم، علل، تشخیص و درمان آن

برای تقویت موها

برای تقویت موهایتان سر خود را بشویید و سپس مقداری گلاب را بر روی سرتان اعمال کنید تا باعث بهبود ساختار موها گردد.

جلوگیری از آسیب مو:

خورشید، شرایط آب و هوایی می تواند باعث آسیب به مو شود. برای رفع آسیب مو گلاب خوب عمل می کند،  اگر همراه با ویتامین E و روغن جوجوبا استفاده شود.

برای ترمیم مو مقداری گلاب را با ویتامین E و روغن جوجوبا ترکیب کنید و آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس موهای تان را بشویید.

عوارض جانبی گلاب:

گلاب یک ماده طبیعی و ارگانیک است که خاصیت بسیار زیادی دارد و تنها عوارض جانبی آن ممکن است حساسیت باشد. بنابراین بهتر است ابتدا مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست تان تست کنید.

 

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
میرزا قاسمی
نوشتهٔ بعدی
سوپ تره فرنگی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست