نباید‌ها «عدم استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها»

ویروس کرونا
بدون دیدگاه
آنتی بیوتیک‌ها معمولا علیه ویروس‌ها کارایی ندارند، آن‌ها فقط روی عفونت‌های باکتریایی جواب می‌دهند؛ لذا نباید به طور خودسرانه از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان ویروس‌ها از جمله کووید- ۱۱ که ناشی از یک ویروس است، استفاده کرد.

مقایسه COVID-۱۹، SARS، آنفولانزا و سرماخوردگی

COVID-۱۹

شایع‌ترین علائم COVID-۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است. برخی از بیماران ممکن است درد، احتقان بینی، آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال داشته باشند. این علائم معمولاً خفیف است و به تدریج شروع‌ می‌شود. برخی از افراد علائمی نخواهند داشت و احساس بیماری نمی‌کنند. از هر ۶ نفری که مبتلا به COVID-۱۹ می‌شوند ۱ نفر به طور شدید بیمار می‌شوند و در تنفس دچار مشکل می‌شوند. حدود ۰ درصد از مبتلایان به این بیماری فوت شده اند. افراد مبتلا به تب، سرفه و مشکل در تنفس باید به دنبال مراقبت پزشکی باشند.

SARS

ویروس سارس کشنده تر، اما کمتر از COVID-۱۹ مسری است. علائم آن مانند آنفلوانزا شامل تب، ضعف. میالژی، سردرد، اسهال و لرز است. اگرچه تب شایعترین علامت گزارش شده است، اما گاهی در ابتدای بیماری تب وجود ندارد. سرفه) ابتدا خشک (تنگی نفس و اسهال در هفته اول و یا دوم بیماری وجود دارد.

آنفلوانزای فصلی

با شروع ناگهانی تب، سرفه) معمولاً خشک سردرد، درد عضلات و مفاصل، ضعف شدید. گلودرد و آبریزش بینی مشخص می‌شود. سرفه شدید است و می‌تواند ۰ یا بیشتر از ۰ هفته طول بکشد. در کشور‌های صنعتی بیشتر مرگ و میر‌های مرتبط با آنفلوانزا در افراد ۶۱ سال و بالاتر مشاهده می‌شود. تحقیقات تخمین می‌زند ۱۱ درصد از مرگ و میر در کودکان زیر ۱ سال مبتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی آنفولانزا در کشور‌های در حال توسعه یافت می‌شود.

مطلب پیشنهادی:   آنچه باید در مورد بیماری کرونا بدانیم

سرماخوردگی

رایج‌ترین عامل سرماخوردگی «رینوویروس» است که شایع‌ترین علائم آن شامل گلودرد، سرفه حاد. عطسه، ترشحات بینی و احتقان بینی است. دوره کمون سرماخوردگی بین ۴۰ تا ۷۰ ساعت است، در حالی که میانگین مدت بیماری یک هفته است. سرماخوردگی به راحتی از طریق استنشاق قطرات آلوده در هوا منتقل می‌شود. انتقال‌می‌تواند از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده نیز انجام شود.

آب نمک تاثیری در نابودی ویروس کرونا ندارد

بر اساس گزارش سازمان who استفاده از روغن کنجد نمی‌تواند باعث کشته شدن و از بین بردن ویروس کرونا می‌گردد. تاکنون هیچگونه شواهدی مبتنی بر موثر بودن محلول نمک در پیشگیری و بهبودی سریعتر بیماری یافت نشده است. سازمان who اعلام کرده مصرف اینگونه چای‌ها نه تنها موثر نیست بلکه حتی می‌تواند منجر به آسیب رساندن بدن شود مقالات متعدی اثر درمانی سیر و آب سیر را بروی سرماخوردگی معمولی نشان دادند، اما تاکنون شواهدی مبتنی بر تاثیر آب سیر بر ویروس کرونا یافت نشده است.

نوشته‌های تازه

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
وروس کرونا چه علائمی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
توصیه های تغذیه برای پیشگیری از بیماریهای تنفسی و کرونا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید