مصرف گوشت مرغ چاق میکنه یا لاغر

سلامتی

ارتباط گوشت مرغ با چاق و لاغری

مرغ یکی از پرمصرف ترین گوشت هایی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد برای کاهش خطرات مصرف گوشت قرمز، مرغ و سایر گوشت های سفید را در برنامه غذایی خود می گنجانند. گوشت مرغ سرشار از پروتئین است و در میان علاقه مندان به فیتنس محبوبیت بالایی دارد. برخلاف تصور عموم مصرف همه قسمت های مرغ به لاغری و تناسب اندام کمک نمی کند. با این بخش  همراه باشید تا بدانید مصرف کدام قسمت مرغ شما را چاق و کدام قسمت شما را لاغر خواهد کرد.

دراین بخش از مجید فود به مصرف گوشت مرغ چاق میکنه یا لاغر می پردازیم.

مصرف گوشت مرغ چاق میکنه یا لاغر

مصرف مرغ

آیا مصرف مرغ چاق کننده است؟

بسیاری از افراد برای لاغر شدن مواد غذایی سرشار از پروتئین را در برنامه غذایی خود می گنجانند و هر مقدار که دلشان می خواهد، نیز مصرف می کنند و انتظار دارند که بعد از گذشت مدتی کاهش وزن داشته باشند.

یکی از غذاهایی که بسیاری از افراد برای لاغر شدن می خورند، گوشت مرغ است. باید بدانید مصرف مرغ به مقدار زیاد می تواند سبب اضافه وزن شود. مرغی که به طور عمقی و زیاد سرخ شده باشد و روی آن مواد مختلفی ریخته شده باشد، به عنوان مثال مرغ شکم پر یا مرغ همراه با سس های مختلف، قطعاً باعث چاقی می شود اما مصرف قسمت هایی از مرغ بدون استخوان و پوست و به صورت آب پز اضافه وزن نمی آورند.

البته باید گفت که میزان افزایش وزن با مصرف مرغ نسبت به گوشت قرمز بسیار کم تر است. این موضوع روی افراد زیادی آزمایش شده است و آن ها به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهید مرغ مصرف کنید، مرغ بدون استخوان و بدون پوست بخورید.

مطلب پیشنهادی:   گرفتگی بینی صبحگاهی

آیا مصرف مرغ لاغر کننده است؟

مصرف مرغ اگر به اندازه باشد و مرغ را به صورت آبپز و بدون پوست استفاده کنید، موجب لاغری و تناسب اندام خواهد شد. افرادی که رژیم غذایی لاغری را دنبال می کنند، اکثرا در یک وعده غذایی مقداری از گوشت سینه مرغ را به صورت آبپز یا کبابی مصرف می کنند.

کدام قسمت مرغ چاق کننده و کدام قسمت لاغر کننده است؟

برای لاغر یا چاق شدن باید بدانید که کالری قسمت های مختلف مرغ چقدر است و شما از کدام قسمت آن استفاده کنید.

کالری قسمت های مختلف مرغ

سینه مرغ

یک سینه مرغ بدون پوست و پخته شده ( ۱۷۲ گرم ) و حاوی ۵۴ گرم پروتئین و ۲۸۴ کالری است.

هر ۱۰۰ گرم سینه مرغ حاوی ۱۶۵ کالری و ۳۱ گرم پروتئین است.

ران مرغ

ران پخته، بدون استخوان و بدون پوست ( ۵۲ گرم ) حاوی ۱۳.۵ گرم پروتئین و ۱۰۹ کالری است.

در هر ۱۰۰ گرم ران مرغ ۲۶ گرم پروتئین و ۲۰۹ کالری دارد.

ساق ران مرغ

یک ساق پای مرغ بدون پوست و استخوان ( ۴۴ گرم )، حاوی ۱۲.۴ گرم پروتئین و ۷۶ کالری است. یک ساق پای مرغ به همراه پوستش، حاوی ۱۱۲ کالری است که ۵۳ درصد آن از پروتئین و ۴۷ درصدش از چربی می آید.

در هر ۱۰۰ گرم ساق ران مرغ ۱۷۲ کالری وجود دارد بیشتر مردم، ساق پای مرغ را با پوستش می خورند.

بال مرغ

یک بال مرغ بدون پوست و استخوان ( ۲۱ گرم ) و حاوی ۶.۴ گرم پروتئین و ۴۲ کالری است. یک بال مرغ همراه با پوست، ۹۹ کالری دارد که ۳۹ درصد این کالری از پروتئین و ۶۱ درصد آن از چربی می آید.

مطلب پیشنهادی:   مرغ و مارچوبه

در هر ۱۰۰ گرم بال مرغ ۳۰.۵ گرم پروتئین و ۲۰۳ کالری وجود دارد که . ۶۴ درصد این کالری از پروتئین و ۳۶ درصد از چربی می آید.

افراد چاق این قسمت از مرغ را بخورند

اگر به دنبال کاهش وزن و عضله سازی و… هستید، قسمت سینه مرغ را بخورید زیرا سینه مرغ کم چرب ترین قسمت مرغ است که پروتئین بالایی دارد. سینه مرغ برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند، بدنسازانی که برای تقویت عضله سازی به پروتئین نیاز دارند و می خواهند چربی بدنشان را نیز کاهش دهند، بسیار مفید است.

افراد لاغر این قسمت از مرغ را بخورند

افرادی که فعالیت روزانه شان بیشتر از دریافت کالری آنهاست و به نوعی لاغر هستند، برای افزایش حجم عضلانی یا افزایش وزن می توانند از قسمت های چرب تر مرغ که دارای کالری فراوان هستند، استفاده کنند، البته این افراد برای حفظ حجم عضلانی خود و ریکاوری بهتر می توانند از قسمت سینه مرغ بهره ببرند که پروتئین بیشتری دارد.

افرادی که برنامه های غذایی کم کربوهیدرات یا کتوژنیک یعنی رژیم غذایی با کربوهیدارت کم و چربی بالا را دنبال می کنند، بهتر است از قسمت های چرب تر مرغ بهره ببرند، چون به چربی بیشتری در برنامه های غذایی شان نیاز دارند

طریقه مصرف سینه مرغ برای لاغر شدن

  • مصرف سینه مرغ بدون پوست به دلیل پروتئین بالا و چربی اندک در کنترل گرسنگی و احساس سیری کمک کننده است تا در ادامه روز دچار پرخوری نشوید.
  • مقدار معینی از مرغ را مصرف نمایید و در مصرف آن زیاده روی نکنید. برای کاهش وزن نیم کیلو در هر هفته باید روزی ۵۰۰ کالری از رژیم غذایی خود کم کنید.
  • برای لاغر شدن به روش پخت مرغ دقت کنید. آبپز کردن، پختن یا گریل کردن مرغ، در مقایسه با سرخ کردن آن میزان کالری کمتری دارد. افزودن مرغ به سوپ و سبزیجات نیز روش خوبی برای طبخ مرغ می باشد.
  • می توانید مرغ پخته شده را به همراه سبزیجات دارای کالری کم مصرف کنید تا زودتر سیر شوید و به مرور وزنتان کاهش یابد.

نوشته‌های تازه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی
نوشتهٔ بعدی
خوشمزه هایی برای آب کردن چربی پهلو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست