از خواص روغن بابونه چه می دانید؟

سلامتی

بابونه از گیاهان دارویی می باشد، که خواص درمانی فراوانی دارد و به صورت دمنوش و چای مورد استفاده قرار گیرد، همچنین روغن این گیاه نیز به صورت موضعی مصرف می شود. از این رو در این بخش به ارائه خواص روغن بابونه می پردازیم.

گل های بابونه حاوی اسانس روغنی فیتوسترول، آنته مین، تانن و همچنین اسید آنته میک می باشد. به همین دلیل در طب سنتی برای بهبود بسیاری از بیماری ها از خواص بابونه با بهره گیری از دم کرده گل بابونه و یا روغن گل بابونه استفاده می شود. که در ادامه می توانید با خواص روغن بابونه آشنا شوید.

آشنایی با خواص روغن بابونه

روغن بابونه نیز همانند خواص دمنوش بابونه برای رفع سریع استرس مفید می باشد. بنابراین می توانید برای درمان استرس به جای نوشیدن دمنوش بابونه، روی یک پارچه تمیز، ۲ الی ۳ قطره از روغن این گیاه را بریزید و آن را بو کنید. همچنین روغن گیاه بابونه به افزایش جریان گردش خون کمک می کند. خاصیت ضد عفونی کننده و اثر ضدالتهابی دارد. باعث تسکین درد می شود. تعریق را افزایش می دهد. به هضم راحت تر غذا کمک می کند. تب بر و بادشکن می باشد. سبب افزایش جریان قاعدگی نیز می شود.

از دیگر خواص روغن بابونه درمان مشکلات پوستی و حفظ سلامتی پوست و کمک به بهبود مشکلات مو نیز می باشد. مشکلات پوست و مو که با روغن بابونه درمان می شوند، شامل این موارد می باشند:

  • آکنه و اگزما

آکنه های دردناک و اگزما را می توان با روغن بابونه درمان کرد و مصرف موضعی این روغن سبب رفع قرمزی و التهاب پوست می گردد. برای کاهش التهاب بهتر است، روغن این گیاه را با روغن گل مغربی مخلوط نمایید. همچنین روغن بابونه باعث بهبود لکه های پوستی نیز می شود.

  • زخم های پوستی

مصرف موضعی ترکیب روغن بابونه (۴ قطره) و روغن نارگیل باعث ایجاد رطوبت و آب رسانی به  پوست،درخشندگی پوست و تسکین تحریکات پوستی یا زخم های پوستی می شود. همچنین استفاده از روغن بابونه به ترمیم مشکلات پوستی ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند، برای این کار، داخل آب سرد چند قطره روغن بابونه بریزید و بعد پارچه نرمی را به این ترکیب آغشته کنید و آن را بر روی پوست آسیب دیده قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:   خواص و مضرات رازیانه برای تخمدان، کیست و نکات دیگر برای زنان

روغن بابونه ضمن درمان مشکلات پوستی ذکر شده، در صورتی که به طور منظم مصرف شود، سبب رفع چین و چروک پوست، شادابی و جوانی پوست، تقویت و ترمیم پوست می گردد و در نتیجه باعث زیبایی پوست می شود.

  • شوره سر

یکی دیگر از خواص روغن بابونه درمان شوره سر و رفع شپش می باشد. این روغن به دلیل وجود برخی ترکیبات برای تسکین التهاب پوست سر مفید می باشد و سبب آب رسانی به پوست سر می شود، در نتیجه باعث رفع خارش و التهاب سر می گردد.

  • خشکی مو

روغن گیاه بابونه به دلیل خاصیت آرام بخشی و آب رسانی به تقویت و ترمیم مو به خصوص موهای آسیب دیده و خشک کمک می کند. این خواص بابونه برای مو باعث ایجاد موهای شاداب تر و زیباتر در افراد مختلف می شود.

این روغن علاوه بر درمان مشکلات مو، سبب حفظ سلامت پوست سر می شود. افراد برای داشتن موهای درخشان می توانند بعد از استحمام، موهای خود را با ترکیب آب و چند قطره روغن بابونه آب کشی نمایند. یا این که به هنگام استفاده از حنا چند قطره روغن بابونه را به آن اضافه کنند.

نوشته‌های تازه

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
جلوگیری از سکته مغزی و قلبی با توصیه های ساده علمی و ارزشمند
نوشتهٔ بعدی
راههای کاهش تشنگی در ماه رمضان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید