اپن کاربردی تره یا جزیره؟

سبک زندگی

بررسی کاربردی تر بودن اپن یا جزیره

آشپزخانه های مدرن آشپزخانه های روشن با فضای باز و تعداد زیادی کابینت هستند، زیرا از جزیره استفاده می کنند. در واقع این جزیره است که باعث افزایش تعداد کابینت ها می شود. جزیره یک فضای جداگانه را در آشپزخانه به وجود می آورد که با اپن متفاوت است. البته بسیاری از افراد هنوز بر سر دوراهی هستند و نمی دانند که برای آشپزخانه بهتر است از اپن استفاده کنند یا جزیره که در این قسمت از مجیدفود  در مورد جزیره بیشتر صحبت می کنیم.

اپن یا جزیره

تفاوت جزیره و اپن

جزیره در وسط آشپزخانه قرار داده می شود. و از هیچ سمتی به جایی وصل نیست. می توان آنها را جابه جا نمود، بنابراین قابلیت نماسازی را از سه جهت دارند. اما اپن ها از یک سمت به دیوار، کابینت کناری و یا ستون وصل هستند. اپن ها معمولا فقط از سمت پذیرایی نما سازی می شوند.

اپن کاربردی تره یا جزیره؟
جزیره محبوب تر است:

جزیره یکی از محبوب ترین دیزاین ها و طراحی‌ های جدید است زیرا:

  • یک استایل مدرن را در ایجاد می کند و به مدرن تر شدن آشپزخانه کمک می کند، شما می توانید از طراحی های مختلف آن استفاده کنید. البته جزیره از سال ۱۹۷۰ وجود داشته اما امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و مردم سعی می‌ کنند که از آن استفاده کنند.
  • استفاده از جزیره باعث می شود که فضای آشپزخانه بازتر به نظر برسد.
  • استفاده از جزیره باعث می شود که شما محل بیشتری برای نگهداری وسایل خود داشته باشیدو از جزیره می توان به عنوان انبار وسایل استفاده کرد.
  • از دیگر کاربردها و مزایای جزیره استفاده از آن جهت شست و شو و آماده سازی مواد غذایی است. شما می توانید با نصب تجهیزات آشپزخانه در آن که معمولا سینک ظرفشویی و اجاق گاز می باشند، عمل پخت وپز و آشپزی را روی آن انجام دهید.
  • از پیشخوان جزیره‌ می توان برای مهمانی های سلف سرویس و آماده کردن مواد غذایی استفاده کرد.
  • از یک جزیره می توان به عنوان میز غذا خوری و دور هم جمع شدن اعضای خانواده استفاده نمود.
مطلب پیشنهادی:   نکاتی برای نگهداری از گلهای بهاری

اپن یا جزیره؟

با توجه به مزایایی که برای جزیره بر شمردیم، با استفاده از جزیره با کاربردهای چندمنظوره می توانید استفاده ی بهینه ای از فضا داشته باشید اما در حالت کلی می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود یکی از این مدل ها را برای آشپزخانه انتخاب کنید.

محل مناسب جزیره

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که فاصله سینک، اجاق گاز و یخچال با جزیره نباید بیشتر از ۷ متر باشد. اختصاص دادن فضای خوب برای قرار دادن جزیره در آشپزخانه باعث ایجاد نمایی بهتر خواهد شد. در واقع باید جزیره را به گونه ای قرار دهید که باعث محدودیت شما در دسترسی به دیگر وسایل آشپزخانه نباشد.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
بریانی هندی
نوشتهٔ بعدی
رشته خوشکار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست