برای آنکه مژه هایتان با ریمل نریزد

سبک زندگی

آنچه باید درمورد ریمل و ریزش مژه بدانید:

همه بانوان طالب زیبایی هستند و همیشه و در همه حال سعی دارند به طرق مختلف خود را زیباتر جلوه دهند. یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی رایج در بین بانوان نام دارد که از ضروری ترین لوازم آرایش خانم ها به شمار میرود و باعث بلند و حجیم تر شدن مژه ها میشود.برای آنکه مژه هایتان با ریمل نریزد باید یک سری موارد را رعایت نمایید. چرا که چشم یکی از حساس ترین اندام های بدن محسوب می شود و نقش بسزایی در زیبایی دارد. بنابراین باید ویژگی های یک ریمل خوب و روش صحیح استفاده از آن را بدانید.

برای آنکه مژه هایتان با ریمل نریزد
ریمل ریزش مژه

ریمل چگونه باعث زیبایی چشم می شود:

چشم با مژه های بلند زیبایی چند برابری به خود می گیرد. همانطور که می دانید  ریمل ابزاری است برای آرایش چشم و حالت دادن به مژه ها و آنها را بلند، برجسته، مشکی و منظم کنار هم می نمایاند. جذابیت خاصی به چشم ها می بخشد و چشم ها جلوه بسیار زیبایی پیدا می کنند. ریمل ها با توجه به علایق آرایشی افراد متفاوت و در رنگ های گوناگون تولید می شوند.

کاربردهای متفاوت ریمل ها:

ریمل ها دارای کاربردهای متفاوتی هستند که به شرح زیر است:

محصولات حجم دهنده:

که مژه ها را پرپشت و پرحجم نشان می دهند.

محصولات بلند کننده:

که با ارتفاع دادن به مژه ها آن ها را بلندتر نشان می دهند.

محصولات فر کننده:

که حالت فر در مژه ها ایجاد می کنند.

محصولات ضد آب:

که در مقابل هرگونه رطوبت مقاوم هستند و سبب ریزش آن ها نمی شود.

مطلب پیشنهادی:   ۱۲ عادت ساده که کیفیت زندگی شخصی و کاری شما را بالا می‌برد

ریمل چگونه باعث ریزش مژه میشود:

همانطور که اشاره شد مطالعات انجام شده در حوزه زیبایی ثابت کرده است که استفاده از ریمل های ضد آب موجب خشکی مژه ها شده و همین امر باعث می شود. پس از مدت ها مژه ها دچار ریزش شوند و چنانچه بیش از ۳ الی ۴ ساعت روی چشم بمانند آسیب جدی به بافت مژه می رسانند. در نهایت ریزش مژه را به همراه خواهد داشت. برای تصدیق این مطالعات نکات مهمی در این بخش  گردآوری شده است که برای اینکه دچار ریزش مژه نشوید بهتر است این نکات را رعایت کنید.

چه کنیم ریمل سبب ریزش ریمل نشود:

هنگام خرید ریمل دقت کنید و مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید، ریمل هایی که بیس پترولوم دارند را نباید بخرید زیرا ایجاد حساسیت میکند و به مژه آسیب میزند. سعی کند ریمل هایی خریداری کنید که ارگانیک و ضد حساسیت باشند تا رطوبت مژه ها حفظ شود.

هر روز ریمل ضدآب نزنید:

ریمل های ضدآب برای استفاده روزانه مناسب نیستند زیرا سخت پاک میشوند و هنگام پاک کردن آن از مواد پاک کننده مختلف استفاده میکنید.  تلاش شما برای پاک کردن ریمل ضدآب باعث کنده شدن مژه ها میشود.

استفاده مکرر از ریمل:

برخی از خانم ها عادت دارند همیشه چشم هایشان ریمل داشته باشند. طوری که شاید روزی دو یا سه بار ریمل بزنند، ریمل زدن و پاک کردن مداوم آن باعث ریزش مژه ها میشود.

استفاده طولانی مدت از ریمل:

خانم ها شاید همه چیز را هنگام ریمل زدن رعایت کنند اما فراموش میکنند که لوازم آرایش ها تاریخ انقضا دارند و باید پس از یک مدت دور ریخته شوند. ریمل ها باید نهایتا سه ماه یکبار تعویض شوند.

مطلب پیشنهادی:   اشتباهات بد در دوران رژیم

با شستشوی اصولی از ریزش مژه جلوگیری کنید:

شستن ریمل از روی چشم و مژه ها به روش سنتی آب و صابون عوارضی بجا خواهد گذاشت. این کار باعث خشک شدن پوست اطراف چشم و آسیب به مژه خواهد شد.

برای اینکه مژه ها هم کنده نشود و پوست دور چشم هم سفیدتر و شفاف تر شود بهتر است با مقداری روغن زیتون یا شیر مژه ها را به آرامی تمیز کنید سپس با آب شستشو دهید. می توان از گلاب هم بجای تونر استفاده کرد. این روش از بروز چین و چروک های اطراف چشم ها هم جلوگیری میکند.

انتخاب برندهای معتبر از میان انبوه محلول های پاک کننده چشم هم می تواند ضمن پاک کردن آرایش چشم به سلامتی پوست چشم و جلوگیری از خشکی پوست و همچنین آسیب به مژه ها کمک کند.

 

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
دروغ هایی در مورد زندگی مشترک که نباید باور کنید
نوشتهٔ بعدی
گفت و گوی درست با همسر برای استحکام زندگی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست