توپک سیب‌زمینی با گوشت

آشپزیغذاهای مدرن
بدون دیدگاه

مواد لازم:

سیب‌زمینی پخته و له شده ۱ کیلوگرم
تخم‌مرغ ۲ عدد
کره ۳ قاشق غذاخوری
آرد ذرت ۴ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
گوشت چرخکره مخلوط ۴۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۴ قاشق غذاخوری
پونه کوهی خشک شده ۲ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع برای سرخ کردن به میزان لازم

طرز تهیه:

۱. ابتدا سیب‌زمینی‌های رنده شده یا له شده داغ، کره و تخم‌مرغ‌ها را با هم مخلوط کنید و ۲ قاشق چایخوری آرد ذرت هم به آن اضافه کنید و باز هم بزنید. مواد فوق را کنار بگذارید تا سرد شود.

۲. در یک ماهیتابه ۲ قاشق غذاخوری زیتون را گرم کنید و گوشت چرخکرده را در آن تفت دهید. گوشت چرخکرده را مرتب هم بزنید تا رنگ صورتی آن به قهوه‌ای برگردد.

۳. پونه خشک کوهی و رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط فوق را روی شعله ملایم گاز نگه دارید تا خوب سرخ شود و طعم خامی رب گرفته شود. بعد از آماده شدن مایه گوشت آن را کنار بگذارید تا سرد شود.

۴. برای درست کردن توپک‌های سیب‌زمینی به اندازه یک توپ کوچک از مایه سیب‌زمینی بردارید، آن را گرد کنید و وسطش یک حفره ایجاد کنید. مقداری مایه گوشت داخل حفره بریزید، حفره را ببندید و توپک سیب‌زمینی را در ۲ قاشق چایخوری باقی مانده آرد ذرت کمی بغلتانید. بعد از این‌که تمام توپک‌ها را به این ترتیب آماده کردید در یک ماهیتابه گود مقداری روغن مایع بریزید و آن را داغ کنید.

مطلب پیشنهادی:   کرم کاتالانا

۵. مقدار روغن باید به قدری باشد که توپک‌ها در آن غوطه‌ور شوند. دو دقیقه زمان برای سرخ شدن توپک‌ها تا زمانی که طلایی شوند کافی است.

نوشته‌های تازه

, ,
نوشتهٔ پیشین
راه صحیح شستن دست ها
نوشتهٔ بعدی
امگشت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید