سالاد مرغ پاییزی

آشپزیسالاد
بدون دیدگاه

سالاد مرغ پاییزی

مواد لازم

سینه مرغ ۲ عدد

نمک و فلفل به مقدار کافی

کاهو ۱ دسته بزرگ

گلابی ۲ عدد

زرشک ۱ پیمانه

گردو (کمی بو داده شده) ۱ پیمانه

پنیر فتا خرد ۱/۲ پیمانه

برای سس بالزامیک:

سرکه بالزامیک ۳ قاشق غذاخوری

سس خردل ۱ قاشق غذاخوری

سیر رنده شده ۱ حبه

روغن زیتون ۱/۲ پیمانه

نمک ۱/۴ قاشق چایخوری

فلفل ۱/۸ قاشق چایخوری

سالاد مرغ پاییزی غذایی سبک و لذیذ است که به ویژه در فصل پاییز میتواند سفره های شما را رنگین کند.  زرشک قرمز، کاهوی سبز، گردوی طلایی و گلابی زرد جلوه بسیار زیبایی به سالاد مرغ پاییزی میدهند. وجود سینه مرغ هم باعث میشود سالاد شما یک وعده غذای کامل و مغذی باشد. در ضمن با کمی پنیر فتا و سس بالزامیک سالاد طعمی عالی پیدا میکند. تهیه سالاد مرغ پاییزی خیلی راحت است و وقت چندانی هم نمیگیرد. برای تزیین آن هم میتوانید کمی از گردو و گردو را نگه دارید و در آخر با آنها روی سالاد را تزیین کنید.

طرز تهیه

ابتدا، سینه مرغ ها را تمیز کنید و به صورت طولی نصف کنید تا ۴ لایه نازک مرغ داشته باشید. دو طرف مرغ را به مقدار دلخواه نمک و فلفل بپاشید. داخل یک تابه بزرگ ۱ قاشق روغن زیتون بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. هر طرف از ورقه های مرغ را حدود ۳-۴ دقیقه تفت بدهید. تا کاملاً پخته شوند. سپس آنها را به تخته گوشت منتقل کنید و بگذارید مرغ تا تهیه بقیه بخش های سالاد خنک شود. در آخر آن را به صورت تکه های کوچک خرد کنید.

مطلب پیشنهادی:   رنگینک خرما

در تابه دیگری، گردوها را حدود ۵ دقیقه بو بدهید (مرتب هم بزنید) تا طلایی رنگ شوند. سپس آنها را از روی شعله بردارید بگذارید خنک شوند.

کاهو را بشویید و خرد کنید و در کاسه بزرگی بریزید. گلابی را اسلایس کنید و به آن اضافه نمایید. پس از آن، زرشک، گردوی بو داده، پنیر فتا (خرد شده) و مرغ های خرد شده را اضافه کنید و همه مواد را زیر و رو نمایید.

مواد لازم برای سس، یعنی سس بالزامیک، خردل، روغن زیتون، سیر رنده شده، نمک و فلفل را در شیشه در دار بریزید. درب شیشه را ببندید و آن را تکان دهید تا سس آماده شود. سس بالزامیک را روی سالاد مرغ بریزید و از آن لذت ببرید.

 

 

نوشته‌های تازه

, ,
نوشتهٔ پیشین
سالاد اسفناج و انار
نوشتهٔ بعدی
سالاد لوبیا سبز سرکه ای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید