فاین رولت (رولت سرد )

آشپزیپیش غذا

فاین رولت از جمله غذاهای مناسب برای مهمانی های رسمی است. این رولت ها را با توجه به محتویات داخل شان، در طعم و مزه های مختلف درست می کنند.برای تهیه این رولت با مجید فود همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه فاین رولت یا رولت سرد

تخم مرغ : ۵ عدد

آرد : ۱ پیمانه

شیر : ۱ پیمانه

روغن مایع : ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : کمی

زردچوبه یا زعفران : کمی

آویشن : کمی

تره یا دو عدد پیازچه ریز

مواد داخل فاین رولت

کالباس ورقه خیلی نازک : مناسب با مقدار مواد

سیب زمینی پخته : ۴۰۰ گرم

هویج پخته : ۲۵۰ گرم

خیار شور : ۲۵۰ گرم

سس مایونز : به مقدار لازم

طرز تهیه فاین رولت یا رولت سرد

مرحله اول

 در اولین مرحله باید تخم مرغ ها را داخل یک ظرف بشکنید و هم بزنید تا رنگ کرمی بگیرند. سپس مقداری شیر، آرد، نمک، فلفل، روغن و کمی زردچوبه یا زعفران و مقداری آویشن به تخم مرغ ها اضافه کرده و مجددا آنها را هم بزنید.پس از آن دو عدد تره یا پیازچه خیلی ریز خرد کرده و داخل محتویات بریزید و هم بزنید. این کار باعث می شود وقتی که فاین رولت های خود را برش می دهید ظاهر جذاب تری داشته باشند.

وقتی که همه این مواد را با یکدیگر مخلوط کردید باید به اندازه ای هم بزنید که مثل شیر موز یا ماست زده شده باشد.در صورتی که سفت تر بود کمی شیر به محتویات اضافه کنید و اگر خیلی شل بود آرد آن را بیشتر کنید تا به قوام مناسب برسد.

مطلب پیشنهادی:   طرز تهیه تارت شیر
مرحله دوم

کف ماهیتابه مستطیلی که انتخاب کرده اید مقداری چرب کنید ولی آنقدر روغن کم باشد که ته ظرف شناور نشود و فقط ظرف شما چرب باشد. سپس ظرف مورد نظر را روی شعله گاز بگذارید تا گرم بشود.پس از آن باید یک ملاقه از این مواد را داخل ماهیتابه خود بریزید و سرخ کنید. محتویاتی که اشاره شد تقریباً ۵ عدد کرپ به شما می دهد و باید آنها را به حدی سرخ کنید که طلایی شوند و بتوانید آنها را بلند کنید.در صورتی که زیاد از حد سرخ شوند خشک می شوند و نمی توانید رولت های خود را بپیچید و خورد می شوند. پس بهتر است حالت نرم داشته باشند.

مرحله سوم

برای تهیه مواد داخل این فاین رولت باید مواد داخل آن را با هم ترکیب کنید. به این صورت که خیارشورها به صورت ریز و نگینی خرد شوند و هویج ها را هم رنده کنید. سپس سیب زمینی  له شده را به اندازه ۲ قاشق به همراه نمک و فلفل و سس مایونز به این محتویات اضافه و هم بزنید.سس نباید خیلی هم زده شود چون نباید شل نباشد .به منظور پیچیدن فاین رولت باید کره را در یک سطح مناسب قرار دهید .مقداری سس مایونز روی آن بمالید . بعد کالباس را روی آن قرار دهید و مجدداً کمی سس مایونز بزنید.

مرحله آخر

 موادی که برای داخل رولت آماده کرده اید به اندازه دو قاشق روی کالباس پخش کنید.  نباید بیش از حد بزنید تا رولت راحت پیچیده شود .و محتویات آن از بغل بیرون نزند.پس از آن باید کرپ ها را به خوبی رول کنید تا وقتی که برش میزنید از یکدیگر باز نشود . درون نایلون گذاشته و به مدت ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید.سپس آنها را با ضخامت های دلخواه برش بزنید.فاین رولت آماده است.

مطلب پیشنهادی:   شامی کباب

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
درمان سینوزیت
نوشتهٔ بعدی
وقتی از دنده چپ بلند شدیم چه کنیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست