فواید و عوارض تنیس روی میز

سلامتی

با تمام فواید و عوارض ورزش تنیس روی میز آشنا شوید

آیا می دانستید که ورزش تنیس روی میز یا همان پینگ پنگ جزء ورزش هایی است که فواید زیادی برای بدن دارد؟ تنیس روی میز می تواند به تناسب اندام و سلامت بدن شما کمک بسیار زیادی کند. همچنین یک بازی رقابتی و هیجانی محسوب می شود که در آن باید ذهنتان را نیز به کار بگیرید و تمرکز بالایی در طول بازی داشته باشید.

در این بخش از مجیدفود به فواید و عوارض تنیس روی میز می پردازیم.

فواید و عوارض تنیس روی میز

فواید تنیس روی میز

۱. بهبود وضعیت ذهنی

فکر کردن راجع به چرخش، جابه جایی و سرعت توپ در پینگ پنگ نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد که همه این موارد ذهن شما را به کار می گیرد و باعث می شود که با تمرین بتوانید یک پازل ذهنی در ذهن خود ایجاد کنید و در نتیجه ذهنتان را رشد دهید.

۲. بهبود واکنش های ذهنی و بدنی

همانطور که گفتیم این ورزش باعث می شود که شما واکنش های سریع تری داشته باشید. به شما این فرصت را می دهد که بتوانید در موارد مختلف زندگی هم واکنش های دقیق و سریعی از خودتان نشان دهید زیرا در طول بازی مجبور هستید با حرکت کوتاه توپ، ضربات دقیق را به آن اعمال کنید و همین باعث بهبود وضعیت ماهیچه ها برای ایجاد واکنش مناسب می شود.

۳. بهبود ارتباط بین دست و چشم

ارتباط بین دست و چشم و تمرکز ؛ بعد از بازی پینگ پنگ افزایش پیدا می کند و در نتیجه ذهن شما نیز سیگنال هایی را از طریق چشم به دست وارد کرده و همین باعث می شود که چشم و دست در مدت زمان بسیار کوتاه با یکدیگر هماهنگ شوند.

۴. بهبود وضعیت مفاصل

یکی از بزرگترین فواید تنیس روی میز این است که هیچ کس برای این بازی پیر یا خیلی جوان نیست. یعنی اکثر افراد با هر گروه سنی می توانند این بازی را انجام دهند و هیچ محدودیت سنی ندارد. این بازی باعث انعطاف پذیری مفاصل می شود و مفاصل دست، پا و قسمت مرکزی بدن را به شدت تقویت می کند.

مطلب پیشنهادی:   آشنايي با خواص و مضرات فلفل سياه

۵. کالری سوزی

یکی از بزرگ ترین فواید بازی پینگ پنگ، این است که از طریق آن می توانید کالری زیادی را بسوزانید؛ البته به شرطی که آن را به طور منظم و حرفه ای انجام دهید. حرکت شما حین انجام پینگ پنگ، یک تمرین فیزیکی کاردیو محسوب می شود که کالری سوزی را به شدت افزایش می دهد.

۶. بهبود روابط اجتماعی

از آنجایی که این بازی انفرادی نیست، در نتیجه شما مجبور هستید برای انجام آن با یک فرد دیگر هم همراه باشید و همین باعث می شود که به طور نا خودآگاه روابط اجتماعی بهتری هم پیدا کنید و یک رابطه سالم اجتماعی را همراه با ورزش تجربه کنید.

۷. تقویت ذهن

همانطور که گفتیم در بازی پینگ پنگ باید به دنبال عکس العمل سریع، دقیق و هماهنگ باشید. همین باعث می شود که ذهن شما در همه مسائل بهتر عمل کند زیرا در طول این بازی به اندازه کافی تمرین کرده و تقویت شده است.

۸. جلوگیری از جنون و افسردگی

بازی تنیس روی میز یکی از بهترین بازی ها برای افراد مبتلا به جنون یا افسردگی است و حتی از آن پیشگیری می کند زیرا نواحی خاصی از مغز را فعال می کند که باعث ایجاد آگاهی و هوشیاری در طول بازی می شود.

۹. تحریک قسمت های مختلف مغز

بازی تنیس روی میز به طور مداوم لوب پیشانی مغز را برای انجام برنامه ریزی های استراتژیک فعال می کند و افراد مدام به دنبال این هستند که به پرتاب توپ به سمت حریف پاسخ دهند. همین قسمت های مختلف مغز را فعال می کند و شبیه به اثرات ایروبیک را روی مغز باقی می گذارد.

مطلب پیشنهادی:   اطلاعات مهم در مورد سفالکسین

۱۰. افزایش تعادل بدن

از آنجا که شما در طول بازی مدام مجبور هستید جهت خود را تغییر دهید، به همین دلیل بعد از مدتی می توانید به نقطه تعادل برسید. در نتیجه دفعه های بعدی راحت تر تعادل بدنی خود را پیدا می کنید و همین باعث می شود که به یک تعادل کلی در بدن برسید.

۱۱. افزایش تمرکز در طول بازی

باید مدام حواس تان را جمع کنید که توپ پینگ پنگ از تیر راس شما خارج نشود. همین باعث می شود که به اندازه کافی تمرکز را در طول بازی تمرین کنید که این تمرکز به طور همیشگی در ذهن شما ایجاد خواهد شد.

۱۲. ایجاد هماهنگی و همکاری بین دو نفر

بازی تنیس روی میز یک بازی دونفره است که هر دو فرد باید روابط هماهنگی را با یکدیگر ایجاد کنند. در نتیجه یاد می گیرند چگونه در طول بازی با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند.

۱۳. افزایش آرامش

زمانی که شما ضربات بسیار نرمی به توپ وارد می کنید، قطعاً آرامش ذهنیتان افزایش پیدا می کند. بازی تنیس یک بازی نسبتا آرام است و همین افزایش تمرکز و تعادل عاملی برای ایجاد آرامش در شما خواهد بود.

۱۴. آموزش چگونگی برد و باخت

بازی تنیس روی میز به شما آموزش می دهد که برد و باخت را یاد بگیرید. در نتیجه می توانید در طول زندگی هم از برد و باخت نترسید و همیشه خودتان را برای هر شرایطی آماده کنید و به این نتیجه برسید که با تلاش، احتمال برد بالاتری پیدا می کنید.

۱۵. تمرین آنالیز و تجزیه و تحلیل، و ساخت استراتژی

پینگ پنگ باعث می شود که بتوانید قدرت آنالیز و تجزیه تحلیل را در خودتان افزایش دهید، هنر ایجاد استراتژی را یاد بگیرید و حرکات فرد مقابل را ببینید و برای آن در کوتاه ترین زمان ممکن برنامه بریزید. در نتیجه قدرت تجزیه و تحلیل شما در همه جنبه های زندگی افزایش پیدا خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:   خوشمزه های خطرناک

عوارض بازی تنیس روی میز

پس از بررسی فواید، نوبت به عوارض می رسد و لازم است درباره ی معایب این ورزش محبوب و پرتحرک هم توضیحاتی ارائه دهیم. در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی و .. ممکن است حین انجام این ورزش به عوارضی که در ادامه عنوان شده است دچار شوید.

۱. احتمال جوش زدن

علت آن هم این است؛ هنگامی که چیزی را برای طولانی مدت در دست می گیرید ، احتمال این که روی دستتان جوش بزنید، زیاد است که این اتفاق به دلیل در دست نگه داشتن دسته تنیس در طولانی مدت است. همچنین ممکن است به دلیل ایستادن زیاد هم روی پاهای خود جوش بزنید.

۲. پیچ خوردگی

در ورزش تنیس به دلیل حرکات سریع ممکن است مفاصل شما آسیب ببیند. گاهی اوقات حرکات بسیار سریع باعث پیچ خوردگی در ناحیه مچ می شود.

۳. کشیدگی تاندون ها

یکی از آسیب هایی که ممکن است در این ورزش برای ورزشکاران اتفاق افتد، کشیدگی و پارگی تاندون های دست، مچ و شانه است. اگر وضعیت بدنی مناسبی به هنگام بازی داشته باشید و کمتر دچار آسیب دیدگی های تاندونی می شوید.

۴. کشیدگی و پارگی بافت های عضلانی

یکی دیگر از مشکلات متداولی که ممکن است در این ورزش برای شما پیش آید، کشیدگی و پارگی بافت های عضلانی است که بیشتر اوقات به دلیل گرم کردن ناکافی است.

۵. بیماری آرنج تنیس بازان

به التهاب نواحی استخوانی آرنج ، عضلات ، تاندون ها و اپی کوندیل آرنج ، بیماری آرنج تنیس بازان می گویند که بزرگسالان (۴۰-۲۰ ساله ) را مبتلا می کند.

نوشته‌های تازه

, ,
نوشتهٔ پیشین
فرمول لاغری با بادمجان
نوشتهٔ بعدی
قهوه ای که سریع لاغر میکند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست