کیک خیس یخچالی

آشپزیدسرها

مواد لازم:

شکر: ۱ پیمانه

شیر: ۳پیمانه

خامه قنادی: ۵ قاشق غذا خوری

پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری

آرد: ۳ قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای: ۲۰۰ گرم

بیسکویت پتی بور: ۲ الی ۳ بسته

 

طرز تهیه:

ابتدا یک ظرف مناسب را انتخاب کنید و شیر، پودر کاکائو و آرد را اضافه کنید و به وسیله هم زن دستی به خوبی هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.

سپس یک پیمانه شکر را افزوده و ظرف را روی حرارت قرار دهید و به خوبی هم بزنید تا مواد به غلظت مناسبی برسد و سپس شکلات های تختی را اضافه کرده تا غلظت مواد زیاد شود.

در این مرحله نوبت اضافه کردن خامه کیک می باشد و بعد از اضافه کردن خامه، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید کمی حرارت آن کم شود و در این فاصله سراغ آماده کردن قالب بروید.

برای آماده کردن قالب ابتدا باید با چند کیسه فریزر کف قالب را طوری بپوشانید که مقداری از کیسه فریزر ها خارج از قالب باشد و شما در انتها به وسیله آنها کیک را از قالب خارج کنید یعنی با کیسه فریزر دسته ای برای خارج کردن کیک درست کنید.

سپس تعدادی از بیسکویت ها را کف قالب بچینید و سپس مقداری از مواد آماده شده را روی آنها بریزید و سپس همین کار را تا تمام شدن بیسکویت و شکلات ادامه دهید و وقتی تمام شد روی قالب را سلفون بکشید و به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد کاملا به خرد بیسکویت ها رود و بافت آن را نرم و خوشمزه کند.

مطلب پیشنهادی:   کیک خیس موز و گردو

بعد از گذشت ۲۴ ساعت می توانید کیک خیس یخچالی را از قالب خارج کرده و به صورت دلخواه برش زده و با خامه یا گانش تزیین کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

 

 

نوشته‌های تازه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
کیک خیس موز و گردو
نوشتهٔ بعدی
کیک خرمالو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست