۵ مواد غذایی برای دفع فلزهای سنگین

سلامتی

امروزه دنیا پر از سم شده، ما هر روزه آنها را جذب میکنیم، تنفس میکنیم و مواد شیمیایی و فلزهای سنگین را بداخل بدن وارد میکنیم. باکتری ها و قارچ های مضرر در حین متابولیسم سم ترشح میکنند.
بنایراین دو بار در سال سم زدایی کردن به پاکسازی بدن و از بین بردن مواد سمی کمک میکند، اما ۳۶۳ روز دیگر سال چطور، وقتی که ما سم ها را انباشته میکنیم ؟
چه میشد اگر غذایی که هر روز مصرف میکردیم نه تنها حاوی مواد مغذی بود بلکه حاوی موادی بود که سم ها را احاطه میکرد و باعث پاکسازی بافت های بدن میشد؟
چه میشد اگر رژیم غذایی ما حاوی مواد دفع کننده سموم بود ؟

با مواد غذایی ذکر شده در زیر، شما میتوانید اینکار را انجام دهید:

  1. کلورلا (انواع خزه های سبز و تک یاخته ای )
  2. اسپیرولینا
  3. گشنیز
  4. سیر
  5. جوانه گندم

+کلورلا و اسپیرولینا

دو مواد غذایی شگفت انگیزی هستند که در واقع جلبک هایی هستند که در آب تازه رشد کرده اند. کلورلا یک ساختار تک سلولی , گرد است که سرشار از کلروفیل که حاوی ۲۰ ویتامین و مواد معدنی و تمام اسید های آمینه ضروری میباشد.

+اسپیرولینا

یک ساختار چند سلولی مارپیچی میباشد که سرشار از کلروفیل و ۱۸ ویتامین و مواد معدنی و ۱۸ اسیدهای آمینه و امگا۳ و اسیدهای چرب امگا ۶ میباشد. هر دو این مواغذایی سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان هستند . و هردو نقش مهمی در جذب فلزهای سنگین و دیگر مواد سمی را دارند . آنها قادر به جذب سموم هستند , بسیار مهم است که جایی که از آن این مواد غذایی را تهیه میکنید معتبر باشد تا مطمئن شوید محصولی ر ا که خریداری میکنید در حال حاضر سموم فلزهای سنگین را از محیطی که آلوده بوده و رشد کرده است جذب نکرده باشد.

مطلب پیشنهادی:   خوشمزه هایی برای آب کردن چربی پهلو

+سیر
سرشار از ویتامین C ، ویتامین B6 ،و منیزیم میباشد. ترکیبات فعال آن ، فسفر و آلیسین ، باعث خواص درمانی آن میشوند. سیر باعث پیشگیری و کاهش شدت ویروسها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا میشود.

همچنین باعث پایین آوردن فشار خون ، کلسترول لیپوپروتئین کم چگالی میشود و یک آنتی اکسیدان میباشد.
سیر ضد باکتریایی ، ضد قارچ و ضد انگل است . جالب است بدانیدکه سیر فلزهای سنگین را احاطه کرده و به شما کمک میکند آنها را دفع کنید . خوردن روزانه ۳ یا بیشتر حبه سیر بسیار مفید است. همیشه ۱۰ دقیقه بعد از بریدن و یا خرد کردن سیر برای پخت و پز صبر کنید و یا آن را خام بخورید تا آلیسین آن شکل بگیرد.

+گشنیز

گشنیز نیز به فلزهای سنگین میچسبد و آنها را از خون و بافت های بدن بیرون میکشد و آنها را از بدن خارج میکند. در ضمن گشنیز یک آنتی اکسیدان قوی است که به خواب شما کمک میکند، باعث کاهش اضطراب میشود و قند خون را پایین می آورد. تخم گشنیز در واقع از همان گیاه گشنیز گرفته شده است.

+جوانه گندم

حاوی کلسیم , فسفر, پتاسیم, منیزیم , ویتامین B, A, C میباشد . جوانه گندم یک دفع کننده قوی سموم است که سموم را با آنزیم ها تغذیه کرده و بدن را از فلزهای سنگین و سایر مواد سمی موجود در بافت ها و اندام ها پاکسازی میکند.
مانند اسپیرولینا و کلورلا , جوانه گندم نیز منبع شگفت انگیزی از کلروفیل میباشد.

دستور تهیه غذایی مقوی

  • یک مشت حبه سیر
  • یک مشت پیاز خرد شده
  • یک مشت زنجبیل خرد شده
  • یک مشت ترب کوهی خرد شده
  • نصف مشت فلفل هابانرو خرد شده
  • سرکه سیب خالص
مطلب پیشنهادی:   دمنوش هایی که پیری پوست را به تاخیر می اندازند!

آنها را داخل یک مخلوط کن ریخته و ۳ تا ۶ سانتی متر سرکه سیب بریزید. همه ترکیبات بهتر است ارگانیک باشد.

نوشته‌های تازه

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
۸ هشداری که زنان باید در مورد سرطان تخمدان بدانند!
نوشتهٔ بعدی
آرایش روزانه، پیری پوست را تسریع می کند!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید