سوپ تره فرنگی

آشپزیسوپ ها

اگر دستور یک سوپ خوش طعم و لذیذ با هزینه اندک می خواهید ما سوپ تره فرنگی را پیشنهاد می کنیم، تهیه سوپ تره فرنگی بهترین روش استفاده از تره فرنگی است . تره فرنگی از سبزیجات بسیار مغذی است و خواص زیادی دارد این سوپ تره فرنگی بدون شیر است .سوپ تره فرنگی انواع مختلف دارد در برخی دستورهای سوپ تره فرنگی شیر وجود دارد . معمولا در کنار تره فرنگی سبزیجات دیگری نیز استفاده می شود تا طعم سوپ متعادل و دلپذیر شود.برای تهیه این سوپ با مجید فود همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه سوپ تره فرنگی

تره فرنگی          ۴ دسته

کره                  ۳ قاشق سوپخوری

سیب زمینی       ۸۰۰ گرم

سیر                  ۳ حبه

عصاره مرغ          ۷ پیمانه

خامه                 ۱ پیمانه

آویشن تازه         ۱ دسته کوچک

برگ بو               ۲ عدد

فلفل سیاه        به مقدار لازم

نمک                به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ تره فرنگی

مرحله اول

تره فرنگی را از طول یک برش کامل بدهید تا به دو نیم تقسیم شود. سپس زیر آب سرد بگیرید.برگها را جدا کنید و هر برگ تره فرنگی را به خوبی تمیز کنید.تره فرنگی هارا داخل آبکش بریزید..آنها را خرد کنید ، برشهای عرضی نسبتا باریک بزنید. قابلمه مناسبی را روی حرارت بگذارید تا گرم شود سپس کره را اضافه کنید تا ذوب گردد.

مطلب پیشنهادی:   سوسیس بدون گلوتن

سیر تازه را ریز خرد کنید ، سیر نباید درشت باشد و بهتر است ریز شود تا طعم و عطر خود را آزاد کند.سیر را یک دقیقه در کره تفت دهید و سپس تره فرنگی های خرد شده را اضافه نمایید.بعد از اضافه کردن تره فرنگی باید آنها را روی حرارت ملایم تفت دهید.تره فرنگی ها باید سبک شوند و تغییر بافت و رنگ دهند،کاملا نرم شوند و حجم آنها کاهش یابد.

مرحله دوم

سیب زمینی ها را پوست بکنید و نگینی درشت خرد کنید.عصاره مرغ را در قابلمه بریزید و سیب زمینی های خرد شده را اضافه نمایید.آویشن ، برگ بو ، فلفل سیاه تازه ساییده شده و نمک را نیز اضافه نمایید.تمام مواد را مخلوط کنید و حرارت را زیاد نمایید تا مواد سوپ به جوش آید.

بعد از به جوش آمدن حرارت را متوسط روبه پایین کنید و درب قابلمه را ببندید. سوپ را حدود ۲۰ دقیقه بپزید.بعد از بیست دقیقه باید از پخته شدن سوپ مطمئن شوید ، سیب زمینی ها را فشار دهید اگر نرم شده باشند سوپ پخته است.در این مرحله باید سوپ کاملا پوره شود ، با استفاده از گوشتکوب برقی پوره کردن سوپ بسیار ساده خواهد بود اما اگر گوشتکوب برقی ندارید از هر نوع غذاساز یا مخلوط کن که در دسترس دارید استفاده نمایید و سوپ را کاملا پوره کنید.

مرحله سوم

بعد از پوره شدن سوپ و یکدست شدن آن باید خامه به سوپ اضافه گردد.می توانید از خامه کمتری هم استفاده کنید اما این مقدار خامه سوپ غلیظ ، خوشمزه و کاملا حرفه ای به شما خواهد داد.خامه نباید سرد باشد و باید کم کم  اضافه شده و دائم هم زده شود.اگر خامه سرد باشد و یا به یکباره داخل سوپ ریخته شود بریده خواهد شد . برای یکدست کردن خامه با سایر مواد سوپ در حال اضافه کردن خامه دائما سوپ را هم بزنید.

مطلب پیشنهادی:   کاستارد برنج
مرحله آخر

بعد از اضافه کردن کل خامه و مخلوط شدن تمام مواد سوپ ،مجددا حدود ۱۰ دقیقه سوپ را روی حرارت ملایم بگذارید تا غلظت مورد نظر را پیدا کند.سوپ را بچشید و اگر نیاز به نمک و فلفل دارد اضافه نمایید.نوش جان

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
سلامت مو با گلاب
نوشتهٔ بعدی
بیف استراگانف

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست