تصفیه هوای خانه با گیاهان خانگی

سبک زندگی

 

آیا به دنبال راهکارهایی هستید که هوای سمی و کثیف در داخل منزل را کاهش دهید ؟ سموم مختلف در هوا دیده نمی شوند اما جزء آسیب زننده ترین ها هستند . خوشبختانه گیاهانی هم وجود دارد که می توانند کیفیت هوا را افزایش دهند و سموم را از بین ببرند که در این قسمت از مجیدفود بهترین گیاهان برای تصفیه هوای داخل خانه به شما معرفی خواهیم کرد . برخی از گیاهان آپارتمانی باعث تمیز شدن و تصفیه هوای خانه شده و باعث می شوند تا هوایی که نفس می کشید سرشار از سلامتی باشد. این گیاهان خانگی هوای آلوده آلاینده های شیمیایی را به خود جذب می کنند پس لازم است در این روزها با این گیاهان بیشتر آشنا شوید.

=تصفیه هوای خانه با گیاهان خانگی

۱. گیاه پوتوس لوکژ:

این گیاه به پوتوس طلایی هم معروف است . پرورش آن در خانه بسیار راحت است و رنگ های بسیار مختلفی دارد و با میزان آبدهی مناسب رشد خوبی خواهد داشت .

۲. نخل ققنوس:

نخل ققنوس پرورش بسیار آسانی دارد و می تواند بین ۱متر و نیم تا ۳ متر رشد داشته باشد.

۳. لی لی صلح:

لی لی صلح رشد بسیار سریعی دارد و مراقبت از آن راحت است . برگ های سبز براقی دارد و در مناطقی با نور کمتر رشد آن بهتر است. لیلی صلح برای از بین بردن هر سه ترکیب متداول آلی فرار – فرمالدئید، بنزن و تری کلرواتیلن- در هوا به کار می رود و با تولوئن و زایلن مبارزه می کند بنابراین گیاهی مفید برای تصفیه هوا است . این گیاه برای انسان و حیوانات خانگی سمی می باشد.

۴. فیلودندرون:

این گیاه معروف با برگ های قلبی شکل برای محیط داخل خانه بسیار عالی است و به مقدار متعادلی آب و نور غیر مستقیم نیاز دارد .

۵. گیاه عنکبوت:

گیاه عنکبوت نیاز به نور غیر مستقیم دارد. می تواند تحت هر شرایطی رشد خوبی داشته باشد و نگهداری از آن راحت است. گیاه عنکبوتی با آلاینده هایی مانند بنزن، فرمالدئید، مونوکسید کربن و زایلن مبارزه می کند. در محیط های که مونوکسید کربن انباشته این گیاه را در آشپزخانه و یا در نزدیکی شومینه، نگه دارید.

مطلب پیشنهادی:   سرکه سفید یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌ها برای پاکسازی خانه

۶. گل داوودی:

این گیاه ظاهر بسیار خوبی را در محیط داخل خانه ایجاد می کند ، هوا را تمیز می کند و شکوفه های رنگی بسیار زیبا دارد و از نور غیر مستقیم و آب ولرم لذت می برد .گل داودی مواد سمی مانند بنزن، فرمالدئید، زایلن، آمونیاک و تولوئن را تصفیه می کند اما این گیاه سمی است بنابراین مواظب حیوانات خانگی و کودکان باشید.

۷. فیکوس الاستیکا:

این گیاه از کشور هند آمده است . عاشق نور است و به خوبی هوای منزل را تصفیه می کند . در تابستان نیز باید هفته ای یک بار به آن آب داد و در گلدان های کوچک هم رشد بسیار خوبی دارد .

۸. سرخس بوستونی:

رشد سرخس بوستون بسیار عالی است و می تواند در محیط های شرجی دوام خوبی بیاورد ، زیرا به رطوبت مداوم نیاز دارد . همچنین باید در معرض نور غیر مستقیم آفتاب قرار بگیرد .

۹. نخل اریکا:

این گیاه برای مناطق وسیع تر مناسب تر است و به خوبی سموم خانه را از بین می برد و فقط به آب زیادی نیاز دارد .

۱۰. گیاه آناناس:

مطالعات نشان می دهد که گیاه آناناس به شدت در از بین بردن سموم داخل منزل موثر است . اکسیژن تولید می کند و کیفیت هوا را به خصوص در شب افزایش می دهد و در نتیجه عاملی برای کیفیت خواب نیز هست .

۱۱. دراسنا:

این گیاه می تواند تا ۴ و نیم متر ارتفاع داشته باشد و برای محیط های بسیار بزرگ عالی است . همچنین نیاز به نور غیر مستقیم آفتاب دارد و فقط یکبار در هفته به آب نیاز دارد.

نوعی دراسنا به نام خون سیاوشان لبه قرمز وجود دارد که برای از بین بردن مواد سمی مانند زایلن، تری کلرواتیلن و فرمالدئید موجود در هوا مفید است اما اگر توسط حیوانات خورده شود سمی است.

نوعی دیگر از دراسنا به نام دراسنا مارگیناتا مانند یک تصفیه کننده هوا در داخل خانه عمل می کند و خانه را از بنزن، فرمالدئید، تولوئن، زایلن و تری کلرواتیلن پاکسازی می کند.

مطلب پیشنهادی:   راهکارهایی برای از بین بردن بو کفش

۱۲. انجیر برگ ریز:

انجیر برگ ریز یک گیاه بومی آسیای جنوب شرقی است و می تواند بین نیم تا سه متر ارتفاع داشته باشد. نیاز به محیط روشن و نور مستقیم آفتاب و هفته ای یک بار آب دارد . این گیاه می تواند بر سمومی مانند فرمالدئید، زایلن و آمونیاک نظارت داشته باشد. این گیاه برای حیوانات سمی است.

۱۳. گیاه مار:

گیاه مار به گیاه زبان مادر شوهر نیز معروف است و می تواند تا دو متر ارتفاع داشته باشد . نیاز به مراقبت زیادی ندارد ، فقط باید نور کافی به او برسد .این گیاه تصفیه کننده فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن، تولوئن، دی اکسیدکربن و بنزن موجود در هوا می باشد و در طول شب اکسیژن ترشح می کند. برای بهتر شدن کیفیت خوابتان یک گیاه ماری در اتاق خواب قرار دهید.

۱۴. آلوورا:

آلوورا دارای خواص ضد التهابی است و زخم ها و آفتاب سوختگی ها را بهبود می بخشد و همچنین محیط هوای داخل خانه را پاکسازی می کند .این گیاه آلاینده های هوا در محصولات تمیز کننده شیمیایی را آشکار می کند و اگر سطح سم در خانه زیاد شود، لکه های قهوه ای بر روی برگهای گیاه ظاهر می شود.

۱۵. فلامینگو لیلی:

فلامینگو لیلی یک گیاه عالی برای محیط های مختلف است . ۳۰۰ روز در سال گل می دهد و عاشق نور غیر مستقیم آفتاب است و باید یک الی دوبار در هفته آب بخورد

۱۶. گیاه پیچک انگلیسی:

گیاه پیچک انگلیسی قد بسیار بلندی خواهد داشت . برای محیط داخل خانه و تصفیه هوا مناسب است و در گلدان های کوچک نیز رشد می کند .این گیاه می تواند به کاهش میزان مواد مدفوعی موجود در هوا کمک کندو فرمالدئید، موجود در محصولات پاک کننده خانگی را جذب کند. پیچک انگلیسی برای افراد دچار آسم و یا آلرژی مفید است.

۱۷. نخل راپیس:

این گیاه یک گزینه مناسب برای پاکسازی هوای داخل منزل است . برگ های این گیاه معمولاً هوای خنک تر بین ۱۵ تا ۲۳ درجه را ترجیح می دهد .

۱۸. گیاه همیشه سبز چینی:

این گیاه انواع مختلفی دارد . پرورش آن در داخل منزل بسیار آسان است و باید خاکی با زهکشی مناسب ، محیط شرجی و نور کم تا متوسط داشته باشد .

مطلب پیشنهادی:   نکاتی برای مرتب شدن راهروی ورودی خانه

همیشه سبز چینی توت هایی به رنگ قرمز تولید میکند که میتواند به از بین بردن سموم در هوا کمک کند. این گیاه دارای عمر مفید طولانی ایست که با گذشت زمان موثرتر نیز خواهد شد. و هرچه بیشتر شما آن را نگه دارید، سموم بیشتری را حذف خواهدکرد. این گیاهان به نورخورشید زیادی نیاز ندارند.

۱۹. سرخس کیبرلی کویین:

این گیاه استرالیایی گزینه خوبی برای بیرون از منزل است اما در محیط های داخل منزل هم رشد خوبی دارد . اگررطوبت کافی داشته باشد هم دوام خوبی خواهد داشت .

۲۰. نخل بامبو:

این گیاه می تواند بین ۱ تا ۳ و نیم متر ارتفاع داشته باشد . همچنین در محیط داخل منزل رشد بسیار خوبی خواهد داشت . به شرطی که نور کافی به آن برسد .نخل بامبو مرطوب کننده محیط زیست است و برای مناطق با هوای خشک مفید می باشد. این گیاه بنزن، تری کلرواتیلن، مونوکسیدکربن، کلروفرم و زایلن را پاکسازی می کند.

۲۱.گل شیپوری گوش فیلی:

این گل خنده دار خوشبو کننده هوا است و با از بین بردن گازهای ناامن و سم خطرناک موجود در هوا سبب بهبود کیفیت هوا در منزل می شود. این گیاه سمی است و به نور کم و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد.

۲۲. اکالیپتوس:

اکالیپتوس گیاهی بومی استرالیاست که برگ های آن حاوی تانن است و می تواند التهاب در راه های هوایی بدن کاهش دهد. این گیاه نیاز به آفتاب کامل دارد و داشتن این گیاه در خانه می تواند مشکلات جمع شدن خون یا اخلاط را کاهش داده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

۲۳. گل آفتاب گردان ژربرا:

گل آفتاب گردان ژربرا یک گل پر از رنگ است که می تواند خانه شما را روشن کند و فرمالدئید، تری کلرواتیلن و بنزن را از بین ببرد. این گیاه به نور مستقیم خورشید نیاز دارد.

 

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
دیگچه مشهدی
نوشتهٔ بعدی
باقلا قاتق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست