حلیم بادمجان مجلسی

آشپزیغذای محلی

حلیم بادمجان یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با روش های متفاوتی طبخ می شود. این غذای خوشمزه با مواد متنوعی تهیه می شود، مثلا در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از گوشت قرمز از گوشت مرغ یا حتی بدون گوشت این غذا را درست کنید.

مواد لازم حلیم بادمجان

بادمجان ۳۰۰ گرم

گوشت سردست ۳۰۰ گرم

برنج ۱۰۰ گرم

عدس ۵۰ گرم

سیر ۴ حبه

پیاز ۳ عدد متوسط

کشک ۱۰۰ گرم

نعنا خشک ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن و زرد چوبه به اندازه کافی

طرز تهیه حلیم بادمجان

برای تهیه حلیم بادمجان خوشمزه ابتدا یکی از پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.قابلمه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود.

سپس پیازها را داخل قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه گوشت را اضافه می کنیم .و کمی زردچوبه و فلفل سیاه روی مواد می ریزیم و  تفت می دهیم تا رنگ گوشت به طور کامل کاملا تغییر کند.

در مرحله بعد به مقدار ۶ الی ۷ لیوان آب جوش روی گوشت می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و اول حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید و بعد حرارت را بسیار ملایم می کنیم تا گوشت مغز پخت شود بادمجان ها را پوست می گیریم.

بعد بادمجان ها را می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و بادمجان ها را از  وسط نصف می کنیم و داخل تابه می چینیم و سرخ می کنیم.

مطلب پیشنهادی:   کیک کاسترد بدون فر

بعد از اینکه یک طرف بادمجان ها سرخ شدآن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود.بادمجان ها را در بشقابی قرار می دهیم و کنار می گذاریم.بعد از اینکه گوشت به مدت ۲ ساعت پخت به آن سر می زنیم و تست می کنیم.

اگر نیم پز بود اجازه می دهیم تا ۱ ساعت دیگر بپزد. اگر از گوشت گوسفندی استفاده کرده باشیم گوشت زودتر می پزد ولی گوشت گوساله به مدت بیشتری برای پخت نیاز دارد.(بعد از پخت گوشت ما باید حداقل ۱ لیوان از آب گوشت داشته باشیم.

نوشته‌های تازه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
کنترل لرزش دست با ورزش
نوشتهٔ بعدی
سالاد انار و کلم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست