خشک کردن لباس

سبک زندگی

برای بسیاری از مردم بزرگ ترین عامل در بحث بین خشک کردن با ماشین و یا هوا، زمان است. ماشین های خشک کن به طور قابل توجهی مقدار زمان صرف شده را کاهش می دهند .که در مقایسه با بیرون پهن کردن لباس ها کمتر طول می کشد. خشک کردن ماشین می تواند با از بین بردن نیاز به اتو کردن لباس ها، فرآیند رخت شویی را تسریع کند .چون حرارت ناشی از خشک کن اغلب چین و چروک های موجود در پارچه را از بین می برد.

در حالی که راحتی خشک کردن ماشین ممکن است جذاب به نظر برسد، اما برخی اشکالات نیز در این باره وجود دارند. اول و مهم تر اینکه دستگاه خشک کن می تواند گران قیمت باشد و همچنین می تواند باعث بالا رفتن مبلغ قبض های برق شوند. علاوه بر این خشک کن ها دارای پتانسیل برای هزینه های نگهداری هستند که به احتمال زیاد هر ساله افزایش خواهند یافت.

خشک کن برای محیط زیست هم بدتر از خشک شدن با هوا است و انتشار کربن ماشین خشک کن همراه با الیاف پلاستیکی که از لباس ها آزاد می شوند، به این معنی است که این روش خشک کردن لباس ها می تواند تاثیر منفی قابل توجهی بر روی محیط زیست داشته باشد.

در کل اگر نگرانی اصلی شما این است که تمیز کاری لباس ها را هرچه زودتر تمام کنید، قطعاً باید از خشک کن استفاده کنید و اما قبل از این که دستگاه را پر کنید، مطمئن شوید که می دانید چه چیزهایی باید هرگز در خشک کن قرار نگیرند.

مطلب پیشنهادی:   تصفیه هوای خانه با گیاهان خانگی

مزایا و معایب خشک کردن با هوا چیست؟

در حالی که خشک کردن لباس با هوا به طور قطع بیشتر از خشک کردن با ماشین طول می کشد، اما مزایای قابل توجهی هم دارد.

وقتی از یک طناب در فضای باز استفاده می کنید، به نظر می رسد که بافت لباس ها بلندتر شده اند . اما چون لباس ها در اثر نور خورشید و یا در کل روز خشک می شوند، شکل خود را از دست نخواهند داد .و علاوه بر این، این نوع خشک کردن لباس شما کاملاً رایگان است .هیچ ماشینی، قبض برق یا هزینه های تعمیر و نگهداری در کار نیست.

قبل از اینکه لباس های خود را در معرض خشک کردن هوا قرار دهید، سه عامل را در نظر بگیرید: زمان، فضا و آب و هوا

بدیهی است که خشک شدن با هوا بسیار طولانی تر از خشک کردن با ماشین است که می تواند محدود کننده باشد . در نظر بگیرید که خشک کردن لباس شما در طی فصل های بارانی، برفی و مرطوب تقریباً غیر ممکن است . به خاطر داشته باشید، متخصصان توصیه می کنند که شما نباید در داخل خانه لباس هایتان را خشک کنید، چون می تواند تاثیر منفی بر سلامت تان داشته باشد .

اتفاقی که می افتد  انگار شما لباس هایتان را در اتاق های بد بو یا با تهویه بد خشک کرده اید .و رطوبت هوا را افزایش خواهد داد که این امر شرایط ایده آلی برای رشد هاگ ها ایجاد می کند .و می تواند باعث بروز آسم و دیگر نگرانی های سلامتی شود.پس بهتر است لباس های خود را در بیرون خشک کنید و کل روز را برای این کار در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی:   راهکارهایی برای از بین بردن بو کفش

کدام بهتر است؟

در حالت ایده آل، همیشه بهتر است که لباس ها را با هوا خشک کنید تا ماشین خشک کن.خشک کردن با هوا باعث صرفه جویی در پول، کاهش فرسایش لباس می شود .اما با این حال، اگر زمان، فضا و یا آب و هوا مساعد نباشد، باید از یک دستگاه خشک کن استفاده کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
کیک مرغ
نوشتهٔ بعدی
رفتار و اعمالی که نباید در حق خودت انجام دهی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست