داشتن خانه ای شیک با ایده های ارزان

سبک زندگی

داشتن خانه ای شیک با ایده های ارزان خواسته مشترک همه افراد است. بسیاری از ما رسیدن به این خواسته را غیر ممکن می‌دانیم و می پنداریم برای داشتن خانه ای شیک و زیبا حتما باید وسایل و دکوری های گرانقیمت بخریم. اما اگر خواهان یک خانه باکلاس و زیبا هستید، حتما باید به نحوه چیدمان و استفاده مناسب از فضا و به کارگیری دکوری ها و دیگر اقلام زیبا توجه کنید.

در این بخش از سبک زندگی مجیدفود به شما می آموزیم که چگونه با انتخاب ها و راهکارهای هوشمندانه با بودجه ای محدود خانه ای لاکچری و شیک داشت.

خانه لاکچری

سقف را بلندتر جلوه دهید:

اگر خانه ای دارید که سقف بلندی ندارد و بودجه لازم برای بالا بردن سقف را ندارید می توانید میله پرده خود را بالاتر نصب کنید. اجازه دهید پرده ها به زیبایی دیده شوند حتی می‌توانید پارچه‌های پرده‌ای مانند جیر و مخمل نرم را انتخاب کنید تا زیبایی بیشتری را به نمایش بگذارید.

از گیاهان استفاده کنید:

گیاهان حال و هوای تازه و سالمی را در خانه به ارمغان می آورند. در عین حال به شما کمک می کنند پس از یک روز طولانی و سخت، استرس را از بین ببرید.

با کمال تعجب، ثابت شده است که گیاهان آپارتمانی، حس لوکسی را به فضا می بخشند. طراحی چند گیاه کوچک روی میز در گوشه اتاق نشیمن نظر اطرافیان را به خود جلب می کند.

کوسن ها را عوض کنید:

یکی از مقرون‌ به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای ارتقای ظاهر کاناپه‌ و تخت‌خواب‌ها، تعویض روکش‌های قدیمی و استفاده از روکش‌های جدید و جذاب‌تر است.

مطلب پیشنهادی:   قواعد استفاده صحیح از آرام پز و زودپز

کوسن ها پتانسیل ایجاد یک فضای خوب را دارند و از آنجایی که نقطه کانونی اصلی دکوراسیون را ایجاد می کنند، در لوکس بودن فضا نقش زیادی دارند.

از این رو، برای اینکه خانه لاکچری به نظر برسد، سعی کنید پارچه و اندازه کوسن ها را مناسب انتخاب کنید. گاهی اوقات، حتی می توانید از پارچه مخمل و جیر استفاده کنید.

آثار هنری قدیمی را استفاده کنید:

برخی از ما آثار هنری را در انبارها نگه می داریم، شاید فکر می کنیم با سبک طراحی داخلی منزلمان همخوانی ندارد اما، می توانید از ترکیب و تطبیق آن با فریم ها لذت ببرید.با رنگ‌آمیزی قاب‌ها یا استفاده از رنگ برای ارتقاء کیفیت آن‌ها به آثار هنری قدیمی جان ببخشید همچنین به یاد داشته باشید هر چه اندازه آثار هنری شما بزرگتر باشد خانه شما لوکس تر به نظر می رسد.برخی از آثار هنری بزرگتر گران هستند بنابراین می توانید حتی یک دیوار به عنوان گالری با آثار هنری و اندازه کوچکتر ایجاد کنید.

از آینه استفاده کنید:

آینه ها روشی فوق‌العاده برای شیک کردن خانه ها هستند و بسیار ارزان و در عین حال چشم نوازاند. می توانید چند آینه گرد و نامتقارن را در فضاهای مشترک و همچنین شخصی خود آویزان کنید تا منزل ظاهری زیباتر داشته باشد. برای مثال، اگر قصد دارید آینه ظاهری قدیمی داشته باشد، یک قاب فلزی با رنگ برنجی را امتحان کنید. برای یک ظاهر مدرن یا مینیمال، یک قاب مشکی مات ساده مناسب می باشد. همچنین می توانید با ترکیب و تطبیق این قطعات آینه با آثار هنری قدیمی خود در راهروها و اتاق نشیمن خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

مطلب پیشنهادی:   تمیز کردن کفش جیر

وسایل ناکارآمد را دور بریزید:

به هم ریختگی،منزل را از لوکس بودن خارج می کند. بسیار مهم است که چیزهایی که استفاده نمی کنید را دور بریزید. علاوه بر این، می‌توانید چند سبد شیک برای ذخیره‌سازی بخرید تا وسایل را به‌خوبی سازمان دهی کنید.

از یک فرش زیبا استفاده کنید:

فرش به یکپارچگی فضای شما کمک می کند و فضا را مجلل تر، شیک تر و گران ترجلوه می دهد. اگر خرید یک فرش بزرگ از بودجه شما خارج است، می توانید به سادگی از دو یا سه فرش کوچکتر که با هم همخوانی دارند استفاده کنید تا پس زمینه ای کاملا زیبا داشته باشید. اطمینان حاصل کنید آنها رابه درستی پهن کرده اید و چند اینچ از همه طرف باز بگذارید تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد. استفاده از خز یا پوست گوسفند راهی عالی برای زیبایی بخشیدن به فضای شما است.

دیوار کانونی را مشخص کنید:

دیوارهای کانونی به فضاهای ما حس کاریزما می دهند. اگر قصد دارید دیوارها را رنگ کنید یا از کاغذ دیواری استفاده کنید، این یک راه عالی برای زیباتر شدن فضای شماست. همچنین می توانید با بودجه کمتر، کاغذدیواری با اندکی متالیک برای ظاهر گران‌قیمت انتخاب کنید. به عنوان مثال، کاغذ دیواری طرح دار هندسی در اتاق خواب و اتاق نشیمن شما یک پس زمینه عالی ایجاد می کند.

نورپردازی کنید:

زمان آن فرا رسیده است که وسایل روشنایی قدیمی را با فناوری جدید ارتقا دهید. روشنایی و نور پردازی توجه افراد را به خود جلب می کند. چه چراغ آویز در فضای ناهار خوری و جزیره آشپزخانه باشد یا چراغ رومیزی، ارتقاء این قطعات قطعاً منزلتان را زیباتر می سازد.

مطلب پیشنهادی:   ورزش های بی خطر برای بیماران کلیوی

رنگ های خنثی استفاده کنید:

با استفاده از رنگ های خنثی خانه خود را گران‌قیمت تر نشان دهید. صرف نظر از اینکه رنگ های تند چقدر شیک و گران به نظر می رسند، همیشه باید توجه داشته باشید که رنگ های خنثی همخوانی بیشتری با محیط دارند. رنگ‌هایی مانند سفید، سفید روشن، بژ، خاکستری روشن‌ پس‌زمینه‌ای عالی برای سایه‌های پررنگ‌تر ایجاد می‌کنند. رنگ‌های خنثی همچنین احساس آرامش فوق‌العاده ایجاد می‌کنند که برای جسم و روح شما عالی هستند.

قفسه کتاب داشته باشید:

قفسه کتاب جلوه زیبایی به خانه می دهد و شما را به دیگران اهل مطالعه و کتابخوان معرفی می کند. بنابراین در خانه خود یک قفسه کتاب با طرح های مختلف ایجاد کنید که ظاهر خانه را برجسته‌تر سازد. قفسه های کتابی که روی دیوار نصب می شوند، یکی از بهترین طرح هایی هستند که خانه را لوکس نشان می دهند.

 

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

نوشته‌های تازه

, ,
نوشتهٔ پیشین
سالاد ماکارونی
نوشتهٔ بعدی
کلوچه پرتقالی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست