عوارض و خطرات ناگفته درباره دستمال توالت

سلامتی

 خطرات ناگفته درباره دستمال توالت:

دستمال توالت جزء ضروریات بهداشتی محسوب می شود اما در حقیقت در بسیاری از کشور ها از این دستمال ها استفاده نمی کنند. حال در این قسمت از سلامت مجیدفود  قصد داریم در مورد موضوع عوارض و خطرات ناگفته درباره دستمال توالت صحبت کنیم.  چرا استفاده از دستمال توالت بهترین گزینه نیست و ممکن است آسیب‌ هایی را در پیش داشته باشد.

باعث حساسیت پوستی می شود:

بسیار مهم است که اول از همه روی برچسب محصولات را مطالعه کنید و بعد آن را خریداری کنید. درست است که دستمال توالت یک محصول بهداشتی است اما مواد موجود در آن مخصوصاً اگر معطر باشد، باعث ایجاد حساسیت به پوست می‌‌ شود. فرمالدهید یکی از آن موادی است که حساسیت زیادی را ایجاد می‌‌ کند و وجود آن در هر محصولی باعث حساسیت آن نقطه خواهد شد.

 

باعث تحریکِ آلرژی می شود:

دستمال توالت های معطر بوی خوبی می دهند و می توانید آن ها را در حمام و توالت استفاده کنید اما گول این عطرهای خوشبو را نخورید، زیرا باعث ایجاد آلرژی می شوند. بعضی از آن ها بوی گل می دهند و شما را وسوسه می کنند اما همه این ها مصنوعی هستند و سطح سالم قلیایی اندام های خصوصی شما را به هم می‌ زنند و باعث ایجاد عفونت مخمری می شوند.

 

باعث آسیب به سلامت جنسی می شود:

معمولاً دستمال توالت ها از موادی تشکیل شده اند که خودشان عامل به هم زدن سطح هورمونی در بدن مخصوصاً استروژن هستند که هورمون ضروری برای باروری و عملکرد مناسب و درست رحم است. این دستمال توالت ها سطح استروژن را پایین می آورند و در روند تولید مثل مشکل ایجاد می کنند. پس بهتر است که خانم ها تا حد ممکن از آن ها استفاده نکنند.

مطلب پیشنهادی:   آشنایی با سیب

 

عملکرد مناسبی ندارند:

شاید استفاده از دستمال توالت باعث ایجاد حس تمیزی در شما شود و یک راه موثر برای آن محسوب شود اما استفاده از آن عامل ایجاد حساسیت خواهد بود و حتی خطر پراکنده شدن جرم و آلودگی ها را افزایش می دهد و باعث انتقال آن ها به دست و ناخن می شود و در نتیجه عملکرد تمیزی آن هم خیلی خوب نخواهد بود.

 

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, ,
نوشتهٔ پیشین
خورشت ریواس
نوشتهٔ بعدی
کیک گوشت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست