لابستر گریل شده

آشپزیغذای دریایی

لابستر یا شاه میگو یکی از غذاهای دریایی می باشد که در سراسر دنیا و رستوران های گران قیمت مشهور است و از خانواده سخت پوستان می باشد. این جانور به عنوان غذا در سده ۱۹ در آمریکا شمالی رواج پیدا کرده است و این غذا ارزش غذایی بالایی دارد و از لحاظ اقتصادی یکی از سود آورترین کالاهای بندرها محسوب می شود. وزن لابستر به ۲۰ کیلوگرم هم می رسد . روش های مختلفی برای پخت وجود دارد بعضی آن را زنده درون آبجوش می کنند و یا عده ای آن را طعم دار سپس گریل می کنند. لابستر طعم و مزه ی بسیار خوبی دارد کمی شیرین و کم چرب است و تردتر از میگو می باشد. شما می توانید کنار این خوراک سبزیجات مختلفی گریل یا سوخاری کنید و یک خوراک  جذاب تهیه کنید و از خواص خوب آن بهرمند شوید خواصی همچون روی، فسفر، مس، ویتامین B12، ویتامین E و کاهش بیماری قلبی و دیابت است.

مواد لازم

فیله لابستر ۲ عدد

قارچ ۲۵۰ گرم

کره ۵۰ گرم

سیر ۵ حبه

پیاز خرد  ۳ ق غذا خوری

روغن زیتون ۳/۴ پیمانه

زعفران به مقدار لازم

لیموترش و جعفری برای تزئین به مقدار لازم

نمک و ادویه دریایی، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه 

 آماده کردن 

سر و پاهای لابستر را جدا کنید و به کمک چاقو یا قیچی پوسته ای که روی دم لابستر است را از وسط باز کرده و گوشت را بیرون کشیده و روی پوسته قرار می دهیم و با چاقو روی آن یک برش ایجاد می کنیم و‌ مانند میگو روده شنی را جدا می کنیم.

مطلب پیشنهادی:   بادمجان شکم پر

مرینت کردن

سیرها را  خرد کنید و کره را نیز از قبل در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود .پیاز را  ریز خرد کنید داخل کاسه لابستر را بریزید. روغن زیتون و کره و سیر و پیاز و ادویه و نمک و زعفران را اضافه کنید و هم بزنید. سپس برای ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

 گریل کردن 

ماهیتابه گریل را روی حرارت قرار دهید و با روغن چرب کنید بعد لابستر را به طوری که اول دم آن رو به بالا باشد داخل تابه قرار دهید .و برای ۱۰ دقیقه ابتدای درپوش روی آن قرار دهید تا پخته شود . در پوش را بردارید و لابستر را زیر و رو کنید و حدود ۳۰ دقیقه بگذارید با دمای کم خوب مغز پخت شود بعد در حین سرخ شدن از مخلوط مرینت کره و سیرها با قلمو روی لابستر بمالید.

مرحله آخر

در آخر قارچ ها را  اسلایس کنید و به همراه کمی آبلیمو و نمک داخل تابه با حرارت بالا تفت دهید . سپس لابستر سرخ شده را با چند برش لیمو و کمی جعفری تزئین کنید.

نوشته‌های تازه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
کاهش درد قاعدگی
نوشتهٔ بعدی
کنترل لرزش دست با ورزش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست