آبمیوه های طبیعی برای درمان بیخوابی

سلامتی

آبمیوه های طبیعی برای درمان راحت بی خوابی: اگرمشکل خواب دارید و سخت به خواب می روید کافیست تنها به جای استفاده از قرص ها و داروهای شیمیایی یکبار به سراغ راههای طبیعی و به طبع کم عارضه تر بروید. مصرف میوه و سبزیجات توصیه ای ثابت از سوی متخصصان و پزشکان است که ای بار هم راه چاره برای برطرف کردن مشکل رایج انسان های دنیای مدرن و پر از استرس است.

بی خوابی

اکثر ما بی خوابی را تجربه کرده ایم که البته در دنیای پر از استرس امروزی مشکلی است طبیعی, برای رفع این مشکل در بخش سلامت مجیدفود توصیه ای داریم پس اگر بی خوابی دارید، این نسخه خانگی را امتحان کنید، در نیمه های شب از خواب بیدار می شوید، یا شاید نمی توانید خوب بخوابید و احساس خواب آلودگی می کنید. در این مقاله، می توانید یاد بگیرید چگونه ۵ مخلوط خوش مزه با داشتن خواص دارویی آماده کنید که کمک می کند بخوابید و استراحت خوبی داشته باشید.

درمان بی خوابی با داشتن یک رژیم غذایی خوب

بی خوابی یک بیماری است که به شدت بر کیفیت زندگی مردم تاثیر می گذارد. اگر در شب به اندازه کافی استراحت نکنید، قادر به بازیابی انرژی نخواهید بود. در نتیجه بدن بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری خواهد بود.علاوه بر این، افرادی که بی خوابی دارند در طول ساعات خواب اضطراب خواهند داشت و قادر به خوابیدن نخواهند بود. در نتیجه، آن ها تمایل دارند به داروهایی متوسل شوند که گاهی اوقات عوارض جانبی منفی دارند. در چنین مواردی، ایده خوبی است که این عصاره طبیعی خانگی را امتحان کنید نه فقط خوش مزه نیستند بلکه روش طبیعی عالی برای توقف بی خوابی است.

مطلب پیشنهادی:   اگر تمام روز می نشینید، 9 ماده غذایی را حتما بخورید!

۶ آب میوه طبیعی که بی خوابی را متوقف و درمان می کنند

این ترکیبات را امتحان کنید تا مقداری عصاره با خواص آرامش بخش درست کنید. یا مواد مختلفی را مخلوط کنید که متناسب با سلیقه شما باشد و به طور طبیعی به بی خوابی خاتمه دهد.

آناناس و چغندر:

این آب میوه صورتی، مواد مغذی لازم برای خوابیدن را فراهم می کند:

آناناس: سرشار از تریپتوفان ماده تشکیل دهنده ملاتونین و سروتونین است. ملاتونین کمک می کند تا بخوابید اما سروتونین حس سلامتی را افزایش می دهد.

چغندر : به خاطر داشتن تعداد زیادی از منیزیم که مربوط به برخی از انواع بیخوابی است، برجسته است. افرادی که کمبود منیزیم زیادی دارند، در طول شب چندین بار بیدار می شوند و خواب سبکی دارند.

موز، توت فرنگی، اسفناج:

اگر می خواهید در طول شب بهتر بخوابید، این عصاره متعادل خامه ای در نیمه های شب بهترین میان وعده است. با اینکه حاوی اسفناج است، طعم موز و توت فرنگی خوبی دارد موز:برای درمان بی خوابی بسیار عالی هستند زیرا حاوی ملاتونین و هورمون خواب هستند. هم چنین آن ها حاوی منیزیم هستند که به انقباض ماهیچه ها کمک می کند.

توت فرنگی : همچنین حاوی ” ملاتونین ” است که هورمون آن توسط غده پینه آل ترشح می شود

اسفناج : به این دلیل برجسته است که حاوی ویتامین ب ۶ است و به تولید ملاتونین و سروتونین در مغز کمک می کند.

آب آلبالو:

مطالعاتی دقیق در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در آمریکا ثابت کرد نوشیدن آب آلبالو دو بار در روز به مدت دو هفته باعث افزایش زمان خواب می شود به طوریکه در ورد افرادی که دچار مشکل بی خوابی به خصوص بی خوابی شابنه بودند با مصرف مرتب آب آلبالو در طول این دوهفته تقریبا ۹۰ دقیقه به خواب آن ها افزوده می شود و باعث می شود استراحت بیشتری بکنند.

مطلب پیشنهادی:   آشنايي با خواص و مضرات فلفل سياه

گوجه و کاهو:

این عصاره سبزیجات می تواند جایگزین مناسبی برای گاسپاچو باشد. می توانید آن را با نمک دریایی، روغن زیتون، سیر و سرکه مزه دارکنید، گوجه فرنگی تولید ملاتونین را افزایش و غنی از منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

کاهو وحشی: مسکن و خواص آرام بخشی عالی دارد. همچنین دارای خواص ضد درد مسکن نیز هست که می تواند به شما در صورتی که از درد مزمن، بی خوابی رنج می برید کمک کند.

هویج و بادام:

این عصاره خوش مزه علاوه بر مبارزه با بی خوابی نیز برای بینایی، پوست و استخوان عالی است.

هویج : درست مثل اسفناج، هویج غنی از ویتامین ب است.

بادام : شامل اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ ضروری هستند. این مواد مغذی کمک می کنند تا کیفیت خواب بهتری داشته باشید و انرژی بیشتری به دست آورید.

گیلاس و جو:

این عصاره خوش مزه کمی ترش است، بنابراین اگر دوست داشته باشید آن را با کمی عسل شیرین کنید.

گیلاس : حاوی ملاتونین و منیزیم و نیز دیگر مواد مغذی مفید هستند. آن ها همچنین خواص ضد التهابی دارند و به تسکین درد ماهیچه ها کمک می کنند.

جو : غله خیلی استثنایی است. نه تنها آن ها بسیار انرژی زا هستند بلکه خواص آرامش بخشی به سیستم عصبی نیز می دهند. بنابراین آن ها به مبارزه با بی خوابی، استرس، اضطراب کمک می کنند.

چه زمانی این نوشیدنی را بنوشیم ؟

اگر می خواهید سیستم عصبی خود را متعادل کنید، می توانید در طول روز، بین وعده های غذایی، این عصاره را بخورید. این نوشیدنی برای افرادی که اضطراب، استرس و یا عصبانیت دارند می تواند بسیار مفید باشد.

مطلب پیشنهادی:   سوراخ شدن معده

اگر می خواهید بی خوابی خود را درمان کنید، این عصاره را در طول بعد از ظهر بنوشید. قبل از رفتن به رختخواب از نوشیدن آن ها پرهیز کنید. چون بعضی از آن ها ادرار آور هستند و ممکن است در شب بیدار شوید و به توالت بروید، باید کمی صبر داشته باشید چون ممکن است به اثرات آن توجه نکنید.

همچنین ایده خوبی است که از این محرک جلوگیری کنید، به خصوص در بعد از مصرف ظهر یا عصر، مانند قهوه، چای یا کولا.

 

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

,
نوشتهٔ پیشین
گرفتگی بینی صبحگاهی
نوشتهٔ بعدی
سالاد یونانی با سیب زمینی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست