اشتباهات بد در دوران رژیم

سبک زندگی

اشتباهات رایج در دوران رژیم و لاغری

لاغر کردن و رژیم کار راحتی نیست و شما باید در این مسیر کاملاً پیگیر باشید و سعی کنید که نکات مهمی را مد نظر قرار دهید و با استراتژی پیش بروید تا راحت تر به هدف تان برسید؛ اما شاید در دوره رژیم لاغری، اشتباهاتی را مرتکب شوید و کار هایی را انجام دهید که اصلا برای لاغری تان خوب نیست و خودتان از آن خبر ندارید که در این قسمت از مجیدفود این اقدامات را به شما معرفی می کنیم.

اشتباهات بد در دوران رژیم
اشتباهات رژیم لاغری

استفاده زیاد از رژیم پاک سازی:

بله! شما باید رژیم داشته باشید اما رژیم‌ های پاک سازی که در آن فقط آبلیمو، نمک و فلفل به کار می‌ رود اصلاً راهکار خوبی نیستند. این رژیم‌ ها شاید وزن شما را کم کنند اما باعث ایجاد حالت تهوع، سرگیجه، خستگی، زشت شدن پوست و سر درد می شوند؛ شاید فکر کنید که با وجود چنین رژیم هایی وزن تان کم شده اما چربی سوزی انجام نمی دهید. بلکه فقط آب بدن تان از بین می‌ رود و مشکلاتی مثل ریزش مو هم پیدا می کنید. پس بهتر است که طبق توصیه پزشک پیش بروید و یک رژیم معقول داشته باشید.

رژیم‌ های غیر اصولی:

باید مراقب باشید که هر رژیمی را رعایت نکنید. بعضی از رژیم ها خیلی غیر اصولی هستند و باعث می‌ شوند که بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شود، پوست تان خشک شود، موهای تان بریزد و ناخن‌ های تان نرم و سست شود. درست است که باید کالری را محدود کنید اما مراقب باشید که اصولی پیش بروید.

مطلب پیشنهادی:   رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟

نگرانی زیاد به خاطر عدد روی ترازو:

شما نباید هر روز خودتان را وزن کنید و از این بابت نگران شوید که چرا وزن تان کم نشده است. یک بار در هفته این کار را انجام دهید. بدانید که طبیعی است در وهله اول پیشرفت خاصی نداشته باشید. پس بهتر است که خیلی به این عدد نگاه نکنید. خیلی از اوقات شما سایز کم می کنید اما عدد روی وزنه تغییر نمی کند.

تغییر ندادن سبک زندگی:

در طول روز فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید، از غذا های مضر دوری کنید، استرس را از خودتان دور کنید. تا زمانی که در سبک زندگی خود تغییر ایجاد نکنید نمی‌ توانید لاغر شوید و به تناسب اندام برسید.

حذف کامل چربی:

درست است که شما باید از چربی ها دور باشید اما این که فقط بخواهید مواد خوراکی استفاده کنید که چربی نداشته باشد، اصلا راهکار اصولی نیست، زیرا بدن شما به چربی سالم هم نیازمند است.

استفاده از قرص های مسهل:

بعضی از افراد برای لاغر شدن قرص‌ هایی مصرف می‌ کنند که مسهل باشد و فکر می‌ کنند با انجام این کار مواد اضافه بدن خود را بیرون می برند و ارزش آن کم می‌‌ شود اما انجام این کار جذب مواد مغذی را نیز پایین می آورد و باعث ایجاد مشکلات روده می‌ شود که شاید بعداً نتوانید هیچ کاری برایش انجام دهید.

استفاده از غذاهای بسته بندی شده:

غذاهای بسته بندی شده اصلا راهکار خوبی برای لاغری نیستند و باعث می‌ شود بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شود و از داخل ضعیف و بیمار شوید.

مطلب پیشنهادی:   اشتباهات رایج هنگام شستن ظروف و روش صحیح ظرف شستن

زیاده روی در غذاهای سالم:

بعضی از افراد فکر می‌ کنند که اشکالی ندارد غذاهای سالم و زیاد بخورند. به عنوان مثال آن ها بیش از حد از سبزیجات، تخم مرغ‌، میوه و آووکادو استفاده می‌ کنند اما باید مراقب کالری خود هم باشید.‌ مصرف مواد غذایی به اندازه زیاد، حتی اگر سالم هم باشد باعث اضافه وزن خواهد شد.

جایگزین کردن دسر ناسالم به جای سالاد:

شاید فکر کنید که دسر خوشمزه تر است و با آن بیشتر احساس سیری می کنید و مدت زمان طولانی تر چیزی نمی‌ خورید اما نباید دسر ناسالم را جایگزین سالاد های سالم کنید. سالاد معمولاً گزینه بهتری است.

توجه نکردن به وضعیت خواب:

شما حتماً باید برای رسیدن به تناسب اندام؛ ۷ الی ۸ ساعت خواب با کیفیت در شب داشته باشید. در غیر این صورت به هدف خود نمی رسید و اگر هم برسید، به مشکلات دیگری دچار می‌ شوید. پس بهتر است که روتین خواب خود را رعایت کنید.

 

 

 

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, ,
نوشتهٔ پیشین
تارت شکلاتی با بیسکویت
نوشتهٔ بعدی
دیگچه مشهدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست