کمبود خواب و نشانه های آن

سلامتی

 کمبود خواب امروزه به یک معضل تبدیل شده است و به عنوان نگرانی مهم سلامتی شناخنه شده است. کمبود خواب علل بسیاری دارد عللی چون استرس زیاد روزمره زندگی، نگرانی در کسب و کار و غیره میتواند منجر به بی خوابی شوند به عبارت دیگر به دلیل مشکلات روزمره و دغدغه هایی که داریم، مجبور به خواب و تفریح کمتری هستیم.

عوارض جدی کمبود خواب:

– باعث ایجاد مسایل منفی در جسم و روح میشود.
– بهره وری و کیفیت کار پایین
– جانتان را به خطر می اندازد برای مثال حین رانندگی از هوشیاری کمتری برخوردار خواهید بود.
در این مقاله ما قصد داریم تا ۷ نشانه کمبود خواب و طریق حل آنها را به شما معرفی کنیم و درباره اینکه چگونه کمبود خواب بر مغز، سیستم ایمنی بدن، هورمون ها، قلب، عضلات، بینایی و حتی اشتها تأثیر می گذارد را بررسی خواهیم کرد برای اطلاع بیشتر مطالب زیر را بخوانید.

تاثیرات خطرناک کمبود خواب در بدن شما

۱- مغز:

مغز ما برای عمل بهتر و بیشتر وابسته به استراحت زیادی می باشد. کمبود خواب می تواند منجر به عصبانیت حاد، ضعف مدیریت استرس، ضعف تمرکز، ضعف حافظه و سخت شدن تصمیم گیری هایتان شوند.

۲- سیستم ایمنی بدن:

اصلی ترین قسمت بدن ما سیستم های ایمنی بدن می باشند که خواب کمتر از ۶ ساعت که حداقل خواب مورد نیاز بدن می باشد، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن ما میشود.

۳- هورمون ها:

کمبود خواب میتواند باعث عدم عملکرد صحیح برخی غدد شود. برای مثال برخی غدد که هورمون هایی مانند متابولیسم، تولید مثل و غیره را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

۴- عضلات:

ضعف عضلات یکی از بارزترین عوامل کمبود خواب می باشد. بنابراین واکنش های کم و ضعف عضلات بدن میتواند باعث بی خوابی شود.

۵- قلب:

کمبود خواب در سیستم قلب ما تاثیر می گذارد و فشار خون را تحت تاثیر خود قرار می دهد. تحت نوسانات فشار خون ، مغز ما خون و اکسیژن کافی را دریافت نمیکند که باعث بروز برخی مسایل میشود.

۶- بینایی:

به غیر از مغز، چشم های ما بیشتر تحت تاثیر بی خوابی واقع می شوند و علاوه براین طاهر چشم ما میتواند کمبود خواب را نشان دهد.

۷- اشتها:

کمبود خواب می تواند وابسته خورد و خوراک ما باشد. برخی هستند که خیلی کم احساس گشنگی میکنند و برخی دیگر خیلی زیاد غذا میخورند. جمعیتی هستند که غذاهایی حاوی قند و نوشیدنی های کافئین دار استفاده میکنند که متاسفانه این غذاها در ابتدا تاثیر دارند ولی رفته رفته تاثیر خود را از دست میدهند.
برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.
مطلب پیشنهادی:   درست خوابیدن

نوشته‌های تازه

, ,
نوشتهٔ پیشین
جامبو صدفی
نوشتهٔ بعدی
جیب تاجر مرغ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست