کیک کرامبل گردویی

آشپزیدسرها

کیک کرامبل گردویی هم از اون دسته کیک های خوشمزه میوه ای و طعم دار است. که با یک لایه کرانچی روی سطح خودش میتواند یک تجربه عالی برای تهیه یک کیک خاص باشد.کرامبل crumble مواد خشکی هستند که با دست خرد و پودر میشوند و حالت خرده نان دارند.با مجید فود همراه شوید تا طرز تهیه این کیک خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک کرامبل گردویی

تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۲۰۰ گرم
کره یا مارگارین ۱۶۰ گرم
ماست شیرین ۱۵۰ گرم
شکر دانه ریز ۱۰۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
نمک کمی

مواد کرامبل 

شکر قهوه ای ۶۰ گرم
گردوی ریز خرد شده  ۵۰ گرم
بیسکویت پتی بور پودر شده ۸۰ گرم
کره  ۵۰ گرم
دارچین ۱ قاشق چایخوری
پودر قهوه (نسکافه) ۱/۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه کیک کرامبل

مرحله اول

همه مواد کرامبل به جز کره را مخلوط کنید. در آخر کره ذوب شده را اضافه و با مواد ترکیب کنید. حتما طعم را بچشید و در صورت نیاز مقدار دارچین و قهوه را تغییر دهید.فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید.

قالب ۱۸ تا ۲۲ سانت ترجیحا کمربندی را با کره چرب و سپس آردپاشی کنید و آرد اضافه را بتکانید. میتوانید کف قالب، کاغذ روغنی بیندازید.کره به دمای محیط رسیده و شکر را ۴ دقیقه بزنید. تخم مرغ اول و وانیل را اضافه کنید و ۱ دقیقه بزنید، تخم مرغ بعدی را اضافه کنید و یک دقیقه بزنید.ماست را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن بزنید.

مطلب پیشنهادی:   ساتای مرغ
مرحله دوم

آرد و بکینگ پودر و نمک سه بار الک شده را در دو مرحله اضافه و با همزن مخلوط کنید.مایه کیک غلیظ است آنرا در قیف بریزید.نیمی از مایه را در قالب بریزید، نیمی از مواد کرامبل را روی مایه بریزید و به آرامی با دست کمی مواد را فشار دهید تا به مایه بچسبند و کرامبل در همه قسمتها به یک اندازه باشد.

بقیه مایه کیک را با قیف روی مواد کرامبل بریزید و به آرامی با لیسک صاف کنید. باقیمانده کرامبل را روی مایه بریزید و با دست کمی فشار دهید تا صاف شود و به مایه کیک بچسبد.قالب را برای ۳۵ تا ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید. با خلال تست کنید که کیک پخته باشد.

مرحله آخر

بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید، با شکلات بن ماری سفید و ترافل تزیین و سرو کنید.بجای شکر قهوه ای میتوانید از شکر سفید استفاده کنید ولی عطر و طعم شکر قهوه ای فوق العاده است.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته‌های تازه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
راتا مرغ و شوید
نوشتهٔ بعدی
روشهای زیباسازی صورت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست